Otvorili arhivu

FOTO NASA objavila dosad neviđene fotografije svemira

Za sve one koji vole fotografije dubokog svemira, evo jedne poslastice. NASA je objavila sedam dosad neviđenih fotografija svemira.

Novi portreti svemira zasluga su Chandra-X svemirskog teleskopa, koji je bio posebno dizajniran za otkrivanje x-zraka iz vrlo vrućih dijelova svemira, poput supernova, nakupina galaksija i materije oko crnih rupa, prenosi popsci.com.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Odgovor zna jedan svemirski veteran FOTO i VIDEO Znate li koja je najznačajnija slika svemira? Slika nije dostupna Iz mlađih svemirskih dana VIDEO Teleskop snimio sudar mega galaksija

>> FOTO i VIDEO Znate li koja je najznačajnija slika svemira?

To znači kako je teleskop Chandra prikupio neke od najdramatičnijih događaja u svemiru. Evo i pregleda tih fotografija:

1. Godine 2003. Chandra je snimila udarni val koji je nastao nakon eksplozije zvijezde unutar naše galaksije. Udarni val udaljen je 2.400 svjetlosnih godina od Zemlje.

2. U središtu ove fotografije je galaksija sa supermasivnom crnom rupom. Oko nje se nalaze goleme radijacijske maglice. Da steknete dojam veličine, širina koju fotografija zahvaća iznosi 590.000 svjetlosnih godina. Fotografija je, naravno, kompozitna i predstavlja snimke Chandre i zemaljskog teleskopa. Nastala je 2007. godine.

3. Iduća kompozitna fotografija predstavlja dio naše galaksije, poznate kao sazviježđe Strijelca. Fotografija je većinom djelo Europskog južnog opservatorija, a plavičasti tragovi na fotografiji su x-zrake koje je snimio teleskop Chandra. Snimke su nastale 2005. godine te prikazuju dio svemira udaljen 9.100 svjetlosnih godina od Zemlje.

4. Teleskop Chandra zaslužan je i za otkrivanje supermasivne crne rupe u galaksiji NGC 4945, koja je udaljen, a 12 milijuna svjetlosnih godina od Zemlje. Fotografija je nastala u periodu između 2000. i 2004. godine.

5. 2003. godine Chandra je snimila ostatke supernove u galaksiji Mali Magellanov oblak.

6. Još jedna kompozitna fotografija ostataka zvijezde koja je eksplodirala. Oblik ostataka supernove ima čudan pravokutast oblik jer znanstvenici vjeruju da je to posljedica dodira sa okolnim hladnim plinovima.

7. Ova posljednja fotografija rezultat je pet promatranja spiralne galaksije NGC 6946, u periodu između 2001. i 2004. godine. Astronomi su u posljednjih 100 godina zabilježili osam supernova u toj galaksiji, a tri je identificirao i teleskop Chandra.