Davno, davno

Otkrili crnu rupu koja dovodi u pitanje sadašnje teorije njihova nastanka

Dok je svemir bio star tek dijelić svoje sadašnje dobi, u njemu se stvorila crna rupa koja je 12 milijardi puta masivnija od Sunca, a znanstvenici su je uočili u svijetlećem kvazaru (nebesko tijelo prividnog izgleda zvijezde i jarkim infracrvenim sjajem).

Otkriće navedene crne rupe, koje su astronomi objavili u srijedu, dovodi u pitanje trenutne teorije koje kažu da su crne rupe i njihove galaksije domaćini u relativno uskom odnosu tijekom eona.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Kad zvijezde utihnu Evo što bi se dogodilo da se Sunce odjednom UGASI... Slika nije dostupna Tajne svemira Čeka nas uzbudljiva 2013. godina...

Crne rupe dijelovi su svemira toliko gusti materijom da čak niti svjetlo ne može svojom brzinom pobjeći njihovom gravitacijskom polju. Pronalazi ih se u udaljenim svemirskim tijelima koje se naziva kvazarima. Riječ je o tijelim koja zrače desetke puta više energije nego obične galaksije te se smatra da se radi jezgrama aktivnih galaksija ranog svemira.

FOTO Nevjerojatne snimke iz svemira - Zajedničko im je nešto neočekivano

Crne rupe se otkriva promatrajući efekte koje one imaju na obližnje galaksije, zvijezde te maglice.

Novootkrivena supermasivna crna rupa dvostruko je veće mase od dosad pronađenih crnih rupa slične starosne dobi, a samo kao usporedba, vrna rupa u našoj galaksiji ima masu "tek" 4 do 5 milijuna puta veću od Sunca, ističe Bram Veneman sa Sveučilišta za astronomiju Max Planck u Njemačkoj, prenosi Reuters.

Ono što znanstvenici zasad ne mogu objasniti jest kako je ta novootkrivena crna rupa narasla tako brzo. U teoriji, nije se mogla hraniti okolnim plinom toliko brzo, koliko bi bilo potrebno da dosegne svoju supermasivnu veličinu. Barem ne prema trenutnom razumijevanju zakona fizike.

S druge strane postoji moguće objašnjenje da su se u ranom svemiru crne rupe sudarale te tako stvarale još veće crne rupe, ističe Venemans.