Google već godinama razvija i testira svoje automobile bez vozača, odnosno automobile kojima upravljaju računala te su oni na ulicama SAD-a već odradili stotine tisuća kilometara testne vožnje. Iako iz Googlea ne žele reći kada bi ovakvi automobili mogli postati dostupni svima jer u toj kompaniji još imaju puno posla kako bi usavršili tehnologiju, neke informacije kažu da bi prvi modeli mogli postati komercijalno dostupni za desetak godina ili čak manje.
Pročitajte i ovo
sve zbog Rusije
Donedavno bi ovo bilo nezamislivo: Njemački borbeni avioni stižu u ovu zemlju
Ne dopuštaju mu prilaz
Cijela Europa strahuje da je ovo ruski trojanski konj: "To je plutajuća megabomba"
Stigla budućnost: Biste li sjeli u ovaj auto?
No, nije Google jedina kompanija kojoj su zanimljivi automobili bez vozača, već ovakve automobile razvijaju i druge kompanije, ali i znanstvenici s Oxforda koji tehnologiju (računala, kamere, senzori) već neko vrijeme testiraju na prilagođenom modelu Nissan Leafa.
Do sada su automobili testirani samo unutar Oxforda i na privatnim posjedima, a u nedavno objavljenom izvještaju Vlade Velike Britanije najavljeno je da će se od kraja ove godine automobili kojima upravljaju računala moći testirati i na cestama diljem zemlje, što predstavlja još jedan korak bliže budućnosti u kojoj će automobili bez vozača postati svakodnevnica.
Ovakvi automobili bit će opremljeni naprednim računalima, kamerama i senzorima, a u njima će se uvijek nalaziti i vozač koji bi, u slučaju nekih problema, u svakom trenutku mogao preuzeti kontrolu nad vozilom. U izvještaju se spominju automobili koji će biti u stanju sami odražavati razmak između drugih automobila, održavati brzinu unutar ograničenja i voziti unutar linija, a sve bez ikakvog upravljanja vozača.
Testiranja će se na početku voditi na seoskim cestama i slabije naseljenim područjima u, kako prenose na BBC-u, 'poluautonomnom modu' koji omogućuje vozačima da preuzmu kontrolu nad vozilom, a testiranja će vršiti znanstvenici s Oxforda, dok bi se u budućnosti, pogotovo kada ova tehnologija pojeftini, brojne druge kompanije mogle ubaciti na ovo tržište.
Interes su već pokazale kompanije poput Forda, Audia i Volva koji bi mogle ovu tehnologiju ugraditi u automobile srednje kategorije koji bi s vremenom trebali postati cjenovno prihvatljiviji širem krugu korisnika. Na BBC-u kažu kako, kada su u pitanju vozila kojima će upravljati računala, ne trebamo očekivati revoluciju koja će se dogoditi preko noći – već se danas u njima koriste brojne tehnologije, a računala koja će potpuno upravljati vozilima bit će samo 'kulminacija višegodišnje evolucije'.
Automobili bez vozača stižu uskoro!
Dakle, ne treba očekivati da ćemo tako skoro u automobilu bezbrižno piti kavu i čitati novine, dok će njima upravljati računalo, no tijekom godina računala će ipak preuzimati sve veću kontrolu nad vozilima, a vrhunac napretka tehnologije u njima bit će upravo automobili kojima ćemo samo reći gdje idemo – sve ostalo oni će obaviti sami i odvesti nas na željeno mjesto.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook