Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Poginuo Lech Kaczynski

Što se dogodilo sa zrakoplovom Tupoljev 154?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Stravična jutrošnja nesreća u kojoj je poginula cijela poljska delegacija postavlja čitav niz pitanja sigurnosti zrakoplova. No, dok se ne otvori crna kutija, detalji i razlozi nesreće ostati će misterij.

Što se dogodilo s Tupoljevom nekoliko metara od zemlje? Magla, greška pilota ili kvar na avionu. Već se nagađa o ljudskoj pogrešci. Posadi su savjetovali da sleti u Minsk, no odluka je pala na Smoljensk.'Ova me nesreća neodoljivo podsjeća na nesreću američkog ministra gospodarstva Rona Browna 1996. kod Cavtata u Hrvatskoj. Isto je bilo u pitanju jedna zamršena situacija koja se odnosi na loše vrijeme i na pritisak koji je posada imala da sleti', rekao je Josip Milošević, magistar aeronautike.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Prv put iz baze u Iranu Rusija proširila svoju ulogu na Bliskom istoku Slika nije dostupna Novi detalji tragedije Poljski general ruskom pilotu na 300m: 'Hajde imaš dosta mjesta!'

>> Pronađeno tijelo predsjednika Lecha Kaczynskog i dvije crne kutije

Prema za sad poznatim podacima, dva kilometra od aerodroma, pilot je Tupoljeva pokušao prizemljiti čak tri puta, no poteškoće je stvarala gusta magla. Četvrti put zahvatio je stabla, srušio se i zapalio. Požar je u međuvremenu ugašen, a ostaci olupine razbacani su po šumi. 'Taj podatak da je on udario najprije u drveće, govori ne samo da nije bio na dobrom pravcu, već i na dobroj visini', objašnjava Milošević. On sumnja da je došlo do psihološkog pritiska na posadu.

'Njemu je očito nešto smetalo da izvrši prilaz kako treba. Obzirom da je to vojni aerodrom, ja pretpostavljam da nije imao odgovarajuće uređaje za instrumentalnu navigaciju', kaže Milošević. Tupoljev 154 u službu je ušao 1968. kao suparnik Boeingu 727. Proizvedeno ih je čak 1.000. Glavni je zrakoplov ruske komercijalne zračne flote. Njime se vozi oko polovice ruskih putnika. Iako popularan, tromotorni zrakoplov posljednjih godina postao je poznatiji po brojnim nesrećama.

Miljenko Buconjić instruktor je već 28 godina. Iza sebe ima stotine sati leta i zna kako izgleda procedura kada se voze bitni političari. 'Mislim da je došlo do greške pilota, jer oni slete gdje god', rekao je Bucalović, instruktor. Iako se smatraju sigurnim avionima, Tupoljevi su do prošle godine imali 63 nesreće. Posljednja je bila 15. srpnja 2009. Svega 16 minuta nakon polijetanja, Tupoljev iranske kompanije srušio se s međunarodnog aerodroma u Teheranu. Poginulo je 168 putnika i članova posade. Što je razlog jutrošnje nesreće u kojoj je poginula cijela poljska delegacija znat će se čini se tek nakon otvaranja crne kutije.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene