Kina je od ničeg u proteklih 12 godina napravila 16.000 kilometara željezničkih pruga, ali ne bilo kakvih, već onih za superbrze željeznice i sve to unutar svojih granica. Gledano u okvirima infrastrukture za brze željeznice, Kina je navedenom brojkom pretekla ostatak svijeta zajedno! Navedena brojka dovoljna je da se potegne ista pruga od New Yorka do Havaja i nazad, prenosi NBC.
Pročitajte i ovo
Pentagon na mukama
Satelitske snimke otkrile što skriva baza 909 u Kini
INVESTICIJSKI KA-BOOM
S novim boljim kreditnim rejtingom Hrvatska bi trebala biti investicijska destinacija
Ne treba biti previše pronicljiv da bi se shvatilo kako Kina želi zacementirati svoju poziciju u željezničkom sektoru, kao globalnog lidera i autoriteta. Posljedice takvog kineskog pristupa već su vidljive u SAD-u. Kineska korporacija CRRC, najveći svjetski proizvođač vlakova, zgrabila je posao u SAD-u prošlog mjeseca, u kojem će pomoći u izgradnji brze željezničke linije između Los Angelesa i Las Vegasa.
Zlatno doba suradnje
Kineski predsjednik Xi Jinping posjetio je i London i Veliku Britaniju, gdje bi tijekom svojeg četverodnevnog posjeta trebao lobirati za kinesku željezničku industriju u projektu "Velika Brzina 2", kojem je cilj London spojiti sa sjeverom zemlje brzim željezničkim linijama. Posao je to koji je vrijedan više milijardi dolara.
PUTOVANJE BRZINOM METKA Vlakovi koji postižu brzinu do 1200 km/h
Kina bilježi svoj najsporiji ekonomski rast u posljednjih šest godina pa im kapitalni poslovi u izgradnji željezničkih infrastruktura u svijetu znače i novo pokretanje ekonomije.
Britanski ministar financija George Osborne u rujnu je otvorio ponude za projekt HS2 u Kini, a vrijednost projekta je 18 milijardi dolara. Osborne je istaknuo tada i to da Kina I Velika Britanija ulaze u "zlatno doba suradnje".
Pregovaraju s čak 30 zemalja svijeta
Da je tome tako govori i doček kineskog predsjednika Xi Jinpinga u Londonu, u Buckinghamskoj palači, koji je bio, u pravom smislu riječi, kraljevski. Britanci nisu štedjeli u dočeku Xi-ja, a za kineskog predsjednika, s druge strane, to je vrlo znakovito i važno.
S druge strane, donedavni lideri željezničke tehnologije, Japanci, odjednom su se našli iza Kineza. Kina im je ispred nosa uzela i projekt u Indoneziji, koja gradi svoju prvu željezničku trasu za brze vlakove. Kinezi su svoj prvi međunarodni projekt brze željeznice napravili prošle godine u Turskoj.
Kina trenutno pregovara s čak 30 svjetskih zemalja o ulaganjima u njihovu željezničku infrastrukturu, a riječ je o potencijalnim ulaganjima od 470 milijardi dolara.
Nude više za manje novca
Ranije spomenuti projekt brze željeznice od Los Angelesa do Las Vegasa, time dobiva posve nov značaj. "Amerika nikad dosad nije prihvatila tako veliku visokotehnološku infrastrukturu od neke zemlje u razvoju", ističe Gary Wong, analitičar infrastrukture Guotai Junana, jedne od najvećih kineskih ulagačkih kompanija.
Jedna od najvećih prednosti Kine pred konkurencijom, kad je riječ o željezničkoj industriji, jest u tome da oni grade više pruge, za manje novca, što Gerald Olivier iz Svjetske banke, koji je specijalist za transport, smatra "nevjerojatnim pothvatom". Trošak izgradnje pruge za brzu željeznicu kod Kineza je za trećinu jeftiniji nego kod konkurencije.
Šampanjac će pričekati
No, Kinezi nisu još otvorili šampanjac. Pribojavaju se reakcije iz Europe. "Kina možda ima najbolji omjer cijene i performansi, no sumnjam u svijetlu budućnost kineske brze željeznice u Europi. Kinu ne brine konkurencija, već se pribojavam da bi Europa mogla zaštititi svoje tržište", istaknuo je Zhao Jing, profesor prometa na Sveučilištu Beijing Jiatong.
Naime, njemački Siemens i francuski Alstom isto tako planiraju poslati ponudu za spomenuti projekt HS2 u Velikoj Britaniji.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook