457802
457802
457802
457802
457802

BUDUĆNOST STIŽE U SKANDINAVIJU Finci ulažu u Hyperloop, najbrži transportni sustav na planetu

  • , 21.11.2016., 15:50
  • Autor:
  • komentara

Finci razmišljaju o povezivanju Helsinkija i švedske prijestolnice Stockholma, možda i najbržim transportnim sustavom budućnosti - Hyperloopom, tvrtke Hyperloop One. To bi putovanje između ta dva grada svelo na svega 28 minuta.

 
 
 
 
Hyperloop u Finskoj (Fotomontaža: Hyperloop One/SpaceX/Dnevnik.hr)
Hyperloop u Finskoj (Fotomontaža: Hyperloop One/SpaceX/Dnevnik.hr)

Tehnologija kojom raspolaže američka tvrtka Hyperloop One i koja je već predstavjena svjetskojo javnosti u više navrata, omogućila bi putnicima na relaciji Helsinki-Stockholm da u svega 28 minuta prijeđu tu udaljenost, brzinom od 1200 kilometara na sat.

Uobičajen način putovanja između Helsinkija i Stockholma je, ili brodom, ili avionom.

Hyperloop Fince ne bi koštao malo, jer bi se morao prokopati tunel ispod Baltičkog mora, a očekivana procjena je negdje oko 20 milijardi dolara.

Pregovori između Fnske i Hyperloop One vode se oko tehničkih detalja, financiranja i sigurnosnih mjera vezanih za taj transportni sustav. Pregovore s finske strane vodi Finski centar za tehnička istraživanja, VTT, Finska agencija za financiranje tehnologija i inovacija Tekes kao i nekoliko finskih ministarstava, prenosi finska televizija Yle.

Finci razmišljaju prvo o pokusnoj trasi između gradova Salo i Turku na jugozapadu Finske, kroz koje bi išla i puna linija Helsinki-Stockholm. Finci bi izgradnjom Hypreloop tranzitnog sustava bili ujedno i jedni od prvih u svijetu koji bi ga uveli.

Nakon toga, trasa bi se produživala u oba smijera, prema Helsinkiju i prema Švedskoj. Ako se projekt i provede, bio bi to jedan od najvećih podvodnih tunela na svijetu.

Ranije se procjenjivalo da bi karta između Helsinkija i Stockholma u Hyperloopu koštala oko 170 švedskih kruna (to je ugrubo i cijena u hrvatskim kunama), što je usporedivo s cijenom vožnje taksijem u Helsinkiju ili Stockholmu.

Finci isto tako razmišljaju i o Hyperloop tunelu ispod Finskog zaljeva prema estonskoj prijestolnici Tallinu, koji je vrlo popularna destinacija za brojne Fince, koji tamo znaju provoditi vikende.

No, problem toj ideji predstavljaju geološka istraživanja, koja su pokazala da s estonske strane, graditelje čeka mekano tlo i problem podzemnih voda.

No, sama ideja povezivanja Helsinkija i Tallina nije novitet, već misao stara preko 140 godina.

Podsjetimo, i Rusi su već pregovarali s Hyperloop One oko uvođenja Hyperloop tranzitnog sustava oko Moskve te na taj način ubrzati tranzit iz ruranih dijelova oko Moskve prema samom gradu.

Komentari

Na stranicama portala DNEVNIK.hr omogućeno je čitateljima da iznose svoje komentare i stavove o objavljenim informacijama. Komentari i stavovi čitatelja ne odražavaju stajalište ili mišljenje portala DNEVNIK.hr, novinara ili nakladnika informacija u odnosu na koje se iznose. Za posljedice objavljenih komentara i stavova odgovaraju isključivo čitatelji te se čitatelji upozoravaju da na portalu DNEVNIK.hr nije dopušteno objavljivati nedopuštene sadržaje poput neistinitih, uvredljivih, klevetničkih ili na drugačiji način nezakonitih sadržaja. Navedena zabrana obuhvaća i zabranu kršenja tuđih prava intelektualnog vlasništva i korištenje tuđih osobnih podataka. Na stranicama portala DNEVNIK.hr nije dopušteno poticati, pogodovati poticanju i širiti mržnju ili diskriminaciju po bilo kojoj osnovi (na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog nasljeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije) te antisemitizam i ksenofobiju, ideje fašističkih, nacionalističkih, komunističkih i drugih totalitarnih režima. Redakcija portala DNEVNIK.hr ima pravo odmah po saznanju za nedopušteno djelovanje ili podatak ukloniti sporni sadržaj ili mu onemogućiti pristup, a za sve posljedice odgovara osoba koja je obavljala nedopuštenu djelatnost ili postavila sporni sadržaj na stranicu.



DNEVNIK.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice DNEVNIK.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice DNEVNIK.hr kliknite na gumb "Slažem se". Slažem se