Svi njihovi katalozi, koji se printaju u gotovo 200 milijuna kopija na 27 jezika u 38 zemalja svijeta, gotovo su identični sadržajem, a jedina prava razlika je u onom tiskanom za saudijsko tržište, gdje žene nemaju pravo glasa, ne smiju voziti automobile ili se slobodno kretati po ulicama, prenosi The Local.
Pročitajte i ovo
TOKSIČNI MASKULINITET
Kako je osvojio mladiće: "Trumpova kampanja omogućila je ljudima da se prepuste najgorim nagonima"
UN-ovo izvješće
Gotovo 70 posto žrtava rata u Gazi su žene i djeca: "Najmlađa žrtva bio je dječak star jedan dan"
>> Promjena plana: Ikea otvara robnu kuću, odgođeno otvaranje trgovačkog centra
U toj saudijskoj verziji kataloga, sve žene koje se pojavljuju na fotografijama su retuširane do nepostojanja. U britanskoj verziji i drugim europskim verzijama, to nije slučaj. Fotografije koje možete vidjeti spojene, preuzete su s internet verzija tih kataloga i zorno prikazuju kako se radi o istom kadru, u kojem u saudijskoj verziji žena jednostavno ne postoji.
Nije to jedini primjer, a Ikea se nije zaustavila samo na uklanjanju ženskih modela sa svojih fotografija za saudijsko tržište, već su uklonili i jednu od svojih dizajnerica.
Švedska ministrica trgovine Ewa Björling, iako se nije izrijekom referirala na Ikeu, dala je do znanja medijima što misli o retuširanju fotografija na taj način. 'Nemoguće je retuširati žene van stvarnosti', rekla je za Metro.
'Te fotografije su još jedan žalostan primjer koji pokazuje kako je još uvijek pred nama dug put do spolne ravnopravnosti u Saudijskoj Arabiji', istaknula je švedska ministrica.
Švedski odvjetnik Claes Borgström, koji je u periodu između 2000. i 2007. godine bio pučki pravobranitelj za ravnopravnost spolova u toj zemlji, rekao je kako bi Ikei bilo bolje da 'se u potpunosti kloni saudijskog tržišta'.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook