‘Uzimajući u obzir sav odrađeni posao i ono što imamo, mislim da se doista pomalo približavamo cilju, a cilj je razumjeti što se dogodilo’, izjavio je ravnatelj BEA-e Paul-Louis Arslanian na konferenciji za novinare o tijeku istrage. BEA je sa svojih šezdesetak stručnjaka jedina institucija u Francuskoj ovlaštena za provedbu tehničkih istraga glede uzroka zbog kojih se dogodila nesreća nekog zrakoplova, poput ove Air Franceova Airbusa. ‘Činimo sve što možemo, ali je jako teško’, dodao je. ‘Čini se sve kako bi se pronašle crne kutije i tijela stradalih, ali se zasad ne može reći u čemu ćemo uspjeti, a u čemu ne’.
Pročitajte i ovo
Putovanje u Pariz
Air Franceov Airbus morao sletjeti nakon 90 minuta leta
Let AF 447
Istražitelji: Airbus se nije raspao u zraku
>> Istražitelji ne isključuju ni teroristički napad
‘Sigurni smo da će crne kutije slati signal najmanje 30 dana i to nam je (pronalazak kutija) najvažniji cilj. Nakon tog razdoblja izgledi postaju nesigurni’, ustvrdio je. ‘Gotovo je sigurno da nećemo uspjeti pronaći sve dijelove zrakoplova’, rekao je, naglasivši kako je iz mora dosad izvučeno 50 tijela i oko 400 dijelova zrakoplova. Na tijelima nekih žrtava u Brazilu je obavljena obdukcija, ali francuskim istražiteljima još nije dopušten pristup rezultatima.
>> Pronađena još tri tijela, ali sva vjerojatno nikada neće biti nađena
‘Obdukcije u Brazilu u nadležnosti su brazilskih vlasti, a s njima je bio patolog BEA-e, no nije mu bilo dopušteno sudjelovati. Te rezultate smatramo bitnima za istragu i moramo biti upoznati s njima’, ustvrdio je. Istražitelj BEA-e Olivier Ferrante rekao je kako je potraga za ostacima nesreće Airbusa A330-200 u kojoj je poginulo 228 putnika i članova posade ‘utrka s vremenom’. Dio Atlantskog oceana u kojem se traga za žrtvama, ostacima zrakoplova i dvjema crnim kutijama ‘vrlo je problematično i slabo istraženo područje’ u kojem dubina iznosi i 4.600 metara, a domet signala koji odašilju kutije je samo dva kilometra.
>> Ronioci našli dio repa Air Franceovog zrakoplova
Budući da se signal emitira 30 dana, to znači da preostaje samo dva tjedna da zrakoplovi i brodovi pronađu ostatke koje traže na području površine 17 tisuća četvornih kilometara, upozorio je Ferrante. Crne kutije - snimač glasa u pilotskoj kabini i snimač podataka o letu - smatraju se presudnim za otkrivanje uzroka pada zrakoplova Air Francea prije više od dva tjedna.
(Hina)