Sa sličnim je nazivom programa i vizualnim identitetom, prošle godine na izbore za poslanika u narodnoj skupšini Republike Srpske izašao prof. Mile Vasić iz Prnjavora. I dok HDZ ne želi otkiriti tko im je osmislio ime i identitet programa, profesor Vasić kaže da su mu to prošle godine napravili prijatelji i stranački aktivisti.
Pročitajte i ovo
Pregovori oko pozicija u Vladi
Petrov: Karamarko i ja ćemo biti potpredsjednici Vlade
Karamarko OBJASNIO
IPAK ŽELE DALJE 'Nisam Milanović da svaki dan mijenjam svoje stavove zbog fotelje'
HDZ: Hrvatska zastava vlasništvo hrvatskog naroda
Za prnjavorskog političara Milu Vasića u vizualnom identitetu HDZ-a nema pretjerane sličnosti. Njemu su vizual, kaže, osmislili aktivisti i prijatelji.
'Pomalo mi je neugodno, šta god da čovjek kaže u ovoj situaciji svrstava se na jednu ili drugu stranu, ja ne vidim tu ništa sporno niti vidim neku pretjeranu sličnost, riječ samo u jednom broju, tako da, s moje strane, tu nema nikavih problema i ne vidim da je HDZ napravio nešto loše', smatra Mile Vasić, Narodni demokratski pokret, Prnjavor.
I Vasić je svoj program temeljio na pet točaka. Između ostalog na pronatalitenoj politici, stvaranju jake srednje klase i borbi protiv kriminala i korupcije. Dio je to tema i u izbornom programu HDZ-ove koalicije.
'Ljut nisam, nema razloga da budem ljut, ako netko može da to iskoristi za dobrobit naroda meni ne smeta ni u kom slučaju', dodaje Vasić.
Iz HDZ-a danas nitko pred kamerama nije htio razjasniti je li izgled izbornog programa tek slučajno sličan prnjavorskom, ili je inspiracija došla upravo iz Republike Srpske. Kriju i tko im je radio vizualni identitet kampanje.
DNEVNIK NOVE TV DOZNAJE kada bi se trebali održati parlamentarni izbori
Na cijelu situaciju odgovaraju priopćenjem.
'Puno ime programa je Gospodarski rast, održivi razvoj i zapošljavanje: 5+ Hrvatska. Zajedno su ga izradili hrvatski i njemački stručnjaci minhenskog IFO Instituta, ali i ljudi s terena širom Hrvatske. To je program za Hrvatsku kakvu želimo. Uvjereni smo da je došlo vrijeme da se kampanja vodi programima. Međutim, oni koji nemaju program to ne mogu, pa im preostaje vrijeđanje i bavljenje tuđim programima. Ali svoj sud o tome uskoro će dati birači', stoji u priopćenju koje je stiglo iz HDZ-a.
Upadljivu sličnost između ova dva vizualna identiteta komentirala nam je stručnjakinja za odnose s javnošću Anita Jeličić.
'Kada bismo ovdje stavili hrvatsku zastavu, kada bismo zanemarili ćirilicu i stavili drugi slogan mi bismo ovdje isto tako imali vizualni identitete Hrvatske demokratske zajednice u ovoj predizbornoj kampanji', smatra Anita Jeličić, stručnjakinja za odnose s javnošću.
Više je, kaže doktorica Jeličić, istih elemenata, samo su različito posloženi na HDZ-ovoj , a drugačije na Vasićevoj verziji 5+ identiteteta.
Mili Vasiću politika 5 plus 2014. nije donijela pobjedu. HDZ se u 2015. uzda u svoj program, a njihov vizualni identitet već je na ulicama u obliku jumbo plakata.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook