Obavijesti Video Pretražite Navigacija
MORH se oglasio

'Komentari onih van istrage o padu MIG-ova su neozbiljni'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Ni drugi dan nakon što je na stol ministra obrane Branka Vukelića stiglo izvješće, nije jasnije zbog čega su se srušili MIG-ovi, nedaleko od Plaškog.

I dok stručnjaci tu mogućnost nisu odbacili, osnovano Povjerenstvo za sada nema dokaza da je tehnički kvar uzrokovao pad. Oni istražuju jesu li piloti i što to učinili krivo.

Pročitajte i ovo Državno odvjetništvo Republike Hrvatske - 2 Zlouporaba položaja i ovlasti USKOK pokrenuo istragu protiv zamjenice općinskog državnog odvjetnika u Zagrebu Slika nije dostupna Pronađena 'crna kutija' Našli tzv. crnu kutiju: Treći pilot je vikao stradalima 'iskači, iskači'!

>> Istraga oko pada MIG-ova: 'Nije bilo kvara'

Svojevrsni zavjet šutnje je prekinut. Dokaze o tehničkom kvaru MIG-ova, čiji su dijelovi kod Plaškog, prije nešto više od mjesec dana, bili odbačeni i nekoliko kilometara daleko, u Ministarstvu obrane, za sada, nisu pronašli. No, jesu li piloti pogriješili, iz drugog službenog pojašnjenja nesreće, teško je iščitati, a javno to još ne žele reći.

Sve se još uvijek ispituje

'Mi ćemo poduzeti sve da utvrdimo zašto je do nesreće došlo, u ovom trenutku, nijedan faktor nije isključen i još uvijek se sve stvari provjeravaju', rekao nam je Goran Grošinić iz MORH-a. Pa tako i postupci pilota Igora Trošelja i Marijana Kudlika, prije nego su se prizemljili. Detaljnije se pregledava i je li bilo neuobičajenih odstupanja od planirane vojne vježbe.

Istražitelji, doznajemo, kopaju po dokumentaciji o samoj pripremi leta. Pokušava se otkrili je li već tada bilo ozbiljnijih propusta. Nije poznato kad su prije pada, izvodili takav manevar u zraku, ali nije im bio jedna od mjesečnih aktivnosti. 'Ono što se može iščitati iz strane literature je da piloti NATO-a, za izvođenje kompliciranih vježbi, moraju imati puno više naleta, nego ih imaju naši dečki', smatra Josip Milošević, stručnjak za zrakoplovstvo.

Neozbiljni komentari

Iako se u Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu zaklinju u iskustvo pilota, oko 50-ak sati godišnje, čak i manje, nije dovoljno. Za usporedbu, njihovi izraelski kolege lete gotovo 10 puta više. Pomoć od našeg sugovornika, stručnjaka za zrakoplove, MORH nije tražio, ali on od svoje teorije nije odustao. 'Ja ne bih isključio tehnički kvar, to može biti i tehnički kvar na sustavu upravljanja, navigacije, do oružanih sustava na zrakoplovu. Inače, sudari zrakoplova na ovakvim vježbama su redovita stvar i to nije ništa čudno', kaže Milošević.

'Vrlo je neozbiljno kad netko tko nije uključen u istragu, komentira što je bilo i što se dogodilo na nekoliko tisuća metara visine, i to zna iz nekakvog ureda!', ljutito je zaključio Grošinić. Piloti, čiji se postupci istražuju, vratili su se u svoju postrojbu. Još se traži kabina jednog od MIG-ova, dodatno vještači slika s radara. Budu li se poštivali pravilnici, morat će se razgovarati i s onima, koji su održavali ionako zastarjele ruske letjelice, a to još nije učinjeno.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene