Kako piše Jutarnji list uz troškove odvoza cisternama, analiziraju su i rizici od mogućih prometnih nesreća. Predviđa se 12 nesreća s ozbiljnim posljedicama za okoliš. Potkrepljuje to tezu da je prošlomjesečna obustava prerade nafte u Sisku samo korak prema trajnom gašenju rafinerije i otkazima za oko 800 radnika. U INI tvrde riječ je samo o analizi, bez ikakve odluke, a oglasio se i mađarski MOL.
Pročitajte i ovo
Geofizički podaci
Hrvatska i Kanada zajedno će tražiti naftu i plin: Grade se četiri nove bušotine
burna sjednica
Saborska rasprava o izmjenama Zakona o INA-i: Pogoduje li se MOL-u? Bulj poderao zakon
'INA je kontinuirano usmjerena na traženje i analiziranje najboljih načina komercijaliziranja svoje proizvodnje na način koji stvara najveću vrijednost i omogućava održiv razvoj. U tom smislu, izvoz domaće nafte u budućnosti ostaje jedna od dostupnih opcija za kompaniju.
Tijela INE, a ne pojedini dioničari, odlučuju o ovim pitanjima. MOL kao odgovoran dioničar podržava poslovne odluke koje su u najboljem poslovnom interesu INE. U okviru EU, MOL je navikao djelovati u okruženju gdje se poštuje princip slobodnog kretanja robe', priopćili su iz INE.
Stožer: Izvoz domaće nafte značio bi kraj za sisačku rafineriju
Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak jutros je izvoz nafte nazvao 'glupim rješenjem iz INE', a s njim je večeras za Dnevnik Nove TV razgovarao reporter Josip Fiolić.
Rekli ste da nećete dopustiti da se hrvatska nafta izvozi. Je li jedno od rješenja da se zapravo podignu i koncesijske naknade INI za svu naftu koju izbuši u Hrvatskoj?
Ivan Vrdoljak: Svaka mudra zemlja mora brinuti o bogatstvu koje ima. U ovom slučaju, bogatstvo je proizvodnja nafte i plina. Iskoristiti to bogatstvo za industrijski razvoj, dobrobit građana, industrije, zaposlenih, proračuna... Napravit ćemo sve što možemo da bi spriječili da se Hrvatska pretvori u jednu koloniju gdje bi se sirova nafta izvozila, a uvozili derivati sa dodanom vrijednošću i na tome izgubili svoje rafinerijske kapacitete. Trebamo sačuvati svoj Sisak, Rijeku, zaposlene ljude, fakultete koji se vežu za to. I ovo je jedna od varijanti koja se može uzeti u obzir ukoliko dođe do te neozbiljne odluke koja prvenstveno šteti poslovanju INE. Podsjetit ću, i arbitražni sud je naložio kolegama iz MOL-a da ne smiju donositi nikakve odluke koje štete poslovanju INE. Ovo je jedna od tih.
Pregovori s mađarskim MOL-om su na mrtvoj točki još od srpnja prošle godine. Kada možemo očekivati nastavak pregovora i što možemo očekivati?
Ivan Vrdoljak: Nastavak pregovora očekujem u trećem mjesecu. Kada se usuglasimo oko konačnog imena podupiratelja koji će biti prisutan na tim pregovorima, na prijedlog State Departmenta. Doći će sa vrlo konkretnim prijedlogom na taj pregovarački krug s prijedlogom novog dioničarskog ugovora, s prijedlogom strategije razvoja INE kao vertikalne integrirane hrvatske kompanije koja ima svoj rafinerijski kapacitet.
Što možete poručiti radnicima sisačke Rafinerije? Hoće li prerađivati naftu još u ovoj godini?
Ivan Vrdoljak: Kao ministar gospodarstva napravit ću sve što je u mojoj moći - da one štete koje je nekad netko prouzročio, dajući takve ovlasti kolegama iz Mađarske - da spriječimo i osiguramo ljudima plaće i egzistenciju njihovim obiteljima.
Prošlo ljeto su se spominjale izmjene zakona o privatizaciji INE, radi li se na tome i što bi konkretno taj zakon trebao donijeti?
Ivan Vrdoljak: Tu se samo usklađujemo po direktivama. Imamo pilot iz Europske komisije. S njima smo u komunikaciji - ide sve svojim tokom. Napravit ćemo izmjene koje su nužne prema direktivama koje smo preuzeli, ali neće bitno utjecati na poslovanje INE.
Hoće li tu biti i ono što je spominjao premijer Milanović, da se zabrani kupnja dionica kupcu izvan EU?
Ivan Vrdoljak: Nismo završili konačan tekst. Može biti u jednom od prijedloga, ali nije presudno. Presudno je da se mi dogovorimo s partnerima koji će nam biti u INI i kako ćemo je razvijati, kako ćemo upravljati s njom, kako ćemo zadržati Rafinerije, kako ćemo biti regionalna tvrtka, kako ćemo akvizirati u regiji, a što će pisati u nekom članku Zakona i zaposlenicima INE i građanima nije toliko presudno.
U Sabor su poslane izmjene Zakona usuglasili ste se vi u HNS-u i SDP-u oko izbora saborskih zastupnika. Jedna od odredbi je i da kažnjavane osobe neće moći biti kandidati za Sabor. Radimir Čačić, vaš bivši stranački kolega na to je oštro reagirao. Je li to namjerno napravljeno?
Ivan Vrdoljak: Ovo mi je prva informacija. Moj posao je danas izvoz i rast izvoza, rast industrijske proizvodnje, borba za INU i za naše Rafinerije. Ovo ćete morati pitati zastupnike HNS-a, ali znam jednu stvar. I po ovom postojećem Zakonu i po nekom novom, HNS će biti respektabilna parlamentarna stranka.
'Svjedočimo pokušaju političke likvidacije suparnika!'
Znači niste znali za ove izmjene Zakona?
Ivan Vrdoljak: Naši saborski zastupnici su ozbiljni ljudi od mog punog povjerenja i siguran sam da će Zakon biti bolji nego što je ovaj današnji.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook