Velik broj projekata na Lošinju plijeni pozornost javnosti. Samo ove godine planiraju ili već realiziraju investicije u vrijednosti od 90 milijuna eura! Na upite Dnevnik.hr-a o investicijama odgovorio je gradonačelnik Grada Malog Lošinja Gari Cappelli.
Pročitajte i ovo
Velike investicije
Hoteli, marine, šetnice i plaže u 2018. sjajit će još jače: Hrvatska ulaže 7 milijardi kuna u turizam
GODINAMA ISTI PROBLEMI
Investitori otkrili što im je najveći problem u Hrvatskoj
Što se sve na Lošinju radi da je postao poznat pod nazivom 'najveće gradilište u Hrvatskoj'?
Grad Mali Lošinj je u ciklusu velikih investicijskih projekata kojima želi osigurati kvalitetni boravak gostiju posebice voditi brigu o održivom razvoju i odgovornom turizmu. U tijeku je izgradnja i skori završetak pročiščivača fekalne odvodnje, raskrižje cesta Velog i Malog Lošinja, finalni radovi na cesti samog ulaska u Mali Lošinj, predio Poljana sa biciklističkom i pješačkom stazom. Također, započeta je izgradnja stotinjak stanova za lokalno stanovništvo, uređuju se šetnice, uvodi se ekološka rasvjeta. U visokoj fazi izgradnje je i reciklažno dvorište uz sustavno odvajanje kompletnog otpada.
FOTO Hrvatski otok 3. na svijetu! Evo čime je oduševio svijet!
Važno je u investicijama paziti na tradiciju u destinaciji, na kulturu života stanovnika, na održivi razvoj i odgovorni turizam. Samo zadovoljan stanovnik u svom mjestu može biti dobar domaćin!
Kao kruna, a jedan od najbitnijih segmenata produljenja turističke sezone, na kojoj sustavno radimo, je završetak Palače Kvarner te otvorenje Muzeja Apoksiomena i njegovo trajno smještanje.
Hrvatica u svijetu: 'Budući da radim posao u kojemu uživam, ne osjećam potrebu ići na godišnji odmor'
Ulaganja na području Grada Malog Lošinja na spomenutim projektima koji su u tijeku ili u fazi plana do kraja godine iznose oko 14 milijuna eura.
U 2015. godini investicije na području Grada Maloga Lošinja u poduzetništvu i infrastrukturi, te kvaliteti u svim segmentima turizma iznosi preko 90 milijuna eura.
Krajnji cilj Grada Malog Lošinja je oživljavanje otoka, zadržavanje mladih na otoku.
O koliko novca u investicijama u turizam govorimo i koje su ključne 'točke' na koje se on troši?
Rekonstrukcijom i otvorenjem Hotela Bellevue započeo je investicijski ciklus Jadranke d.d. u zoni Čikat, najluksuznijoj zoni na otoku Lošinju koja će biti okosnica cjelogodišnjeg turizma otoka. Jadranka d.d. ove godine ulaže u:
- rekonstrukcija hotela Alhambra i vile Augusta u uvali Čikat u Malom Lošinju i podizanje s dvije na 5 zvjezdica, procijenjuje se na iznos oko 20 000 000 eura. Boutique Hotel Alhambra s vilom Augusta, bit će najluksuzniji hotel na Lošinju s luksuzno opremljenim sobama i suitevima (36 delux soba i 15 suiteva), restoranom, lounge barom, unutrašnjim bazenom, relax i spa zonom te privatnom plažom. - rekonstrukcija vile Hortensia u uvali Čikat i podizanje s dvije na 5 zvjezdica, procijenjuje se na iznos oko 5.000.000 eura. Investicija će pretvoriti vilu Hortensiu u luksuznu vilu s vanjskim bazenom i bogato uređenim vrtom. Vila se nalazi uz samo more okružene borovima i palmama a nudit će smještaj u 7 prostranih luksuznih suiteva te 1 delux sobi.
- uređenja šetnice, plaža i okoliša u uvali Čikat – prva faza od hotela Alhambra do vile Hortensie, vrijednost investicije se procijenjuje na oko 3.000.000 eura.
Uređenje šetnice, cijele obale, plaža i okoliša u cijeloj uvali Čikat, planirano je realizirati u tri godine kroz tri faze. Ove godine se uređuje dio od hotela Alhambra do vile Hortensie i to se planira dovršiti do početka ove turističke sezone.
- Investicijama u Čikatu treba dodati i ulaganje u Vitality Hotel Punta Velom Lošinju, gdje se nadograđuje jedan kat na postojećem hotelu. Vitality hotel Punta, Veli Lošinj, radovi vrijedni 4.000.000 eura obuhvatit će nadogradnju jednog kata na dijelu postojećeg hotela.
- Na taj način će se uređenjem paviljona B i C dobiti dodatnih 50tak smještajnih jedinica u hotelu. Punta je lani dobila proširenu luksuznu Vitality i wellness zonu sa zdravstvenim centrom te veliki infinity vanjski bazen s ugostiteljskim sadržajima.
- U kampu Čikat Jadranka kampova, u izgradnju bazenskog kompleksa na 2.300 četvornih metara, sunčalištima i ugostiteljskim sadržajima. Bazeni će imati morsku vodu, a završetak radova se planira do početka ove sezone. 2400 m2 vodenih površina sa 3 bazena podijeljenih na 6 dubinskih cjelina (plivački bazen, rekreacijski bazen, bazen sa atrakcijama za djecu, praćkalište te dva manja dječja bazena) te sunčalištima, pool bar-om i fitnesom zasigurno će zadovoljiti sve potrebe 2300 posjetitelja, koliko je dnevni kapacitet aquaparka.
Koncept aquaparka zamišljen je u tri zone: HEALTH (prostor sa plivaćim bazenom i fitnesom), LEISURE (rekreacijski bazen za starije sa pool barom i hidromasažama unutar bazena) te FUN (zona sa vodenim atrakcijama i toboganima za djecu te dječjim bazenima). Između leisure i fun zone nalaziti će se prostor za animaciju u kojem će se održavati i zabavni animacijski programi. Vodene atrakcije u bazenu za zabavu dizajnirati će tvrtka Action Watrescapes, članica renomirane APM Group - Action Park iz Španjolske koja je izradila preko 200 projekata u 35 zemalja Europe. Procjena investicije iznosi 3,5 milijuna eura. Otvorenje se očekuje sredinom lipnja.
Lošinjska plovidba – Turizam također ima značajne investicije ove godine: Vrijednost ulaganja Lošinjske plovidbe -Turizam d.o.o. za 2015. godinu iznosi 500.000 eura. Ulaganje se odnosi na razne investicije od toga novi karel za plovila u marini, renoviranje apartmana Dolac u Nerezinama, te kategorizacija kampova.
Čime na Lošinj privlačite turiste i koliko ih je bilo na otoku prošle godine? Koliko turista očekujete ove godine?
Ove godine, budući su nam najveći hoteli otvoreni i završena je rekonstrukcija očekujemo da ćemo se vratiti na brojke 2013 godine, kada smo ostvarili 2,2 milijuna noćenja. Izuzetno je izazovno voditi turizam u godinama velikih investicija u destinaciji, kada istovremeno tržišta turbulentno mijenjaju koncepte, turizam je sve dinamičniji.
Zajedničkih snagama kreiramo našu budućnost, ispravljamo pogreške i razvijamo ono što je prepoznatljivo i dobro prihvaćeno. To je destinacijski menadžment koji je nositelj uspjeha turističke destinacije.
Kada nam se hotel sa kapacitetom 500 kreveta otvori kao prošle godine Bellevue tek sredinom ljeta, uvijek je neralno očekivati vrhunske rezultate u ostvarenju noćenja. No mišljenja sam da su investicije vazne i mi ih podržavamo.
Ali oprezno, jer nikako ne smijemo zaboraviti stanovnika turističke destinacije koji mora biti zadovoljan u svome gradu, na svome otoku, da se kroz invesiticije osiguraju nova radna mjesta, da se podigne nivo kvalitete života i stanovnika i gosta u destinaciji. Važno je u investicijama paziti na tradiciju u destinaciji, na kulturu života stanovnika, na održivi razvoj i odgovorni turizam. Samo zadovoljan stanovnik u svom mjestu može biti dobar domaćin!
A upravo je gostoprimstvo i toplina ljudi, iskrene emocije koje gosti osjećaju na lošinjskom arhipelagu bilo jedan od jakih argumenata i održalo turizam svih ovih godina. Privatni iznajmljivači kontinuirano ulažu u svoje kapacitete, a raspolažemo sa preko 9000 kreveta i 800 privatnih kuća koje iznajmljuju apartmane i sobe.
Zajedničkih snagama kampova, hotela, pansiona, izletnika, ugostitelja, trgovaca, proizvođača lokalnih suvenira, turističkih agencija, imamo potporu stanovnika u promociji zdravlja, vitalnosti, inoviramo zajedno i kreiramo našu budućnost, ispravljamo pogreške i razvijamo ono što je prepoznatljivo i dobro prihvaćeno. .... to je destinacijski menadžment koji je nositelj uspjeha turističke destinacije.
Izuzetna sinergija Grada, Turističke zajednice i poduzetništava, stanovnika, to je formula za naš uspjeh i jedan od razloga što smo ove godine primili prestižnu nagradu UNWTO-a za inovacije i kreativnost u turizmu. Važna nam je potpora javnosti i struke, a ponosni smo na činjenicu da je više od 90 % naših gostiju izrailo želju ponovo doći na lošinjski arhipelag i preporučiti nas svojim prijateljima.
Što je još važno reći za turizam na Lošinju?
Kvaliteta u svim segmentima prije svega i mjerenje kvalitete. Važan je kontinuirani napredak, infrastruktura je svakako važna, ali čovjek je nositelj razvoja i kvalitete. Dajemo naglasak na edukacije, ali i vjeru u proizvod koji nudimo gostima, gost mora osjetiti žar i vjeru koju osjećamo za naš otok, on istinski mora uživati da bi prenio gostu pozitivnu emociju. Iskrenost gost osjeti i ona mora biti jedina istina. Radi toga moramo razvijati otok sa puno znanja, profesionalnosti, poštivanja prema tradiciji i u isto se vrijeme prilagođavati se modernim trendovima.
Dolazak Apoksiomena svakako će promijeniti turističku sliku Lošinja, time ćemo dobiti još jednu priliku za poticanje cjelogodišnjeg turizma.
Puno je izazova, ali lošinjski čovjek je uvijek u povijesti dokazao da su izazovi bili put ka uspjehu, vjerujemo da ćemo to dokazati i u buduće!
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook