Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Bajs ne osjeća pritisak

'Od rekonstrukcije je važnije da radimo'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Godinu koja je na izmaku definitivno je obilježio bivši premijer Ivo Sanader. No, obilježio ju je, u puno pozitivnijem smislu i ministar Damir Bajs, prvi čovjek hrvatskog turizma.

Iz tog resora dolaze sjajne vijesti. Hrvatska je prema podacima Svjetske turističke organizacije među pet vodećih odredišta svijeta u 2010. godini. Ovi su podaci odlična referenca za dogodine. Službeno će biti predstavljeni u ožujku na najvažnijem svjetskom turističkom sajmu, onom u Berlinu. 

Pročitajte i ovo Andrej Plenković sjednica Vlade Plenković se hvalio Rafaleima, najavio i što će biti iduća ulaganja u vojsku Andrej Plenković i Peđa Grbin Iz minute u minutu Domovinski pokret slikao se ispod velikog križa i oglasio o SDSS-u, a Grbin poručio da Plenković treba psihijatra

Gospodine Bajs, čestitamo, po ovim rezultatima Vi ste najuspješniji ministar Vlade Jadranke Kosor. Što kaže premijerka, je li Vam čestitala?

Premijerka je naklonjena turizmu, ona zna koliko se tu radi. Mogu reći da je pomogla u uspjehu hrvatskog turizma, a i rekla je da smo dobro odradilli posao u Ministarstvu turizma, pa naravno i ja kao ministar.

Kako ste to uspjeli. Evo dajte nam tri ključna razloga za ovakav rezultat?

Ove godine kao i prošle bili smo u jedinstvu javnog i privatnog sektora. Mi mislimo da država mora pomoći privatnom poduzetništvu, da u teškim trenucima zajedno prebrodimo krizu. Druga stvar, bili smo brži nego drugi, dakle mi smo svoje mjere za iduću godinu uvijek među prvima objavili, ne samo na Mediteranu nego i u cijeloj Europi. I treće, bili smo ciljani, mi nemamo mnogo novaca, moramo svoj novac rasporediti na pravi način da nam se novac i vrati.

Moramo li mi početi mijenjati mentalitet i oni koji se bave turizmom moraju shvatiti da je to njihov prvi i jedini posao, a ne dodatna djelatnost?

To je sasvim sigurno, mi želimo imati turizam koji je konkurentan u cijeloj Europi, da ne kažem cijelom svijetu. Oni koji se bave turizmom moraju biti toga svjesni. Moram reći da je ova kriza, ako ništa drugo, produbila tu spoznaju. Naše agencije, naši hotelijeri i brend iznajmljivači su potpuno svjesni da moraju dati više da bi ostvarili jednako i to je ključno.

Velike planove imate za godinu koja samo što nije počela. Hoće li je obilježiti kao i ovu trendovi kratkih putovanja?

Ono što je najbitnije je da svi odrade svoj posao dok smo na mjestu na kojem jesmo. Ja vjerujem da i svi kolege rade kao da im je to prvi dan, a kako će biti, hoće li biti rekonstrukcije, to na kraju krajeva ovisi o premijerki Damir Bajs Vjerojatno da. Iduća godina će u Europi biti godina koja neće biti najblistavija. Podaci i predviđanja Svjetske turističke organizacije i brojnih drugih organizacija govore da ćemo imati vrlo mali plus, Europa će se najteže oporaviti od svih svjetskih odredišta, imat ćemo jaku konkurenciju i shodno tome moramo biti brži od drugih. Moram reći da je Vladin plan koje je Ministarstvo turizma pripremilo zapravo već na snazi i da mi to ovog trenutka i provodimo.

Kad bi u jednoj rečenici trebali reći po čemu smo mi bolji od Grka, Španjolaca, Turaka?

Po broju turista naravno, za početak i kraj, ali ne samo po broju turista i noćenja, nego ja bih rekao i zato što smo mi bolje iskoristili svoje prednosti. Svatko ima svoje prednosti, i Grčka i Španjolska i Francuska i Italija pa i Hrvatska. 

Jesmo li zgodniji ljubazniji, bolje kuhamo?

Pa mi jesmo i sve to zajedno, ali napravili smo i neke posebne stvari, a to je da smo se oslonili jače na privatni sektor. Drugi u to tek sad kreću, a mi za 2011. godinu već imamo ugovore s najvećim tour operatorima da ćemo pomoći avio kompanijama da lete za Hrvatsku i da ćemo imati snažnu promidžbu, posebice na internetu, gdje drugi još nisu nastupili i to je ono što je različito. A one prednosti koje imamo, dakle dobre ceste, blizina i sve ostalo, su prednosti samo ako su potencirane i iskorištene.

Dotaknimo se i domaćih turista, rekli ste da je osnovni cilj za 2011., između ostalog, privući što više domaćih turista koji će ne samo doći na plažu nego i trošiti novac na popratni sadržaj. Kako to mislite postići u ovim kriznim vremenima?

Ono što mene posebno veseli jest da u akcijskom planu imamo i dvije mjere za domaće tržište. Jedna je da potaknemo destinacije da stvaraju proizvode upravo za hrvatske građane. To je nešto što radi i konkurencija. To su posebni programi koji trebaju biti namijenjeni skupinama ljudi, studentima, umirovljenicima i drugima, dakle treba biti specijaliziran, treba iskoristiti svoje prednosti posebno u pred i posezoni. Mi želimo potaknuti agencije i mnoge druge da vide onu Hrvatsku koju do sada nisu vidjeli, kao što je Slavonija, i po tom pitanju smo optimistični.

>> Zadar: Drugačijm pristupom u turizmu obaraju rekorde

Rekonstrukcija Vlade - kakva je atmosfera u Banskim dvorima, osjećate li Vi pritisak?

Ja ne osjećam nikakav pritisak, na kraju krajeva Vlada je bila pred mnogim iskušenjima, nekoliko puta je glasovano i o povjerenju, bili smo i u ostavci. Ali ono što je najbitnije je da svi odrade svoj posao dok smo na mjestu na kojem jesmo. Ja vjerujem da i svi kolege rade kao da im je to prvi dan, a kako će biti, hoće li biti rekonstrukcije, to na kraju krajeva ovisi o premijerki, ona raspolaže tim pravom.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene