Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Zanimljiv novi model

Volvu S60 ne nedostaje snage i udobnosti

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Do pojave Lexusa, njemačka premium trojka jedinog pravog rivala imala je u Volvu.

Do pojave Lexusa, njemačka premium trojka jedinog pravog rivala imala je u Volvu. Švedska se marka etablirala kod bolje stojećih kupaca, pa iako ne ostvaruje jednako dobre prodajne rezultate poput njemačkih konkurenata, odanost pojedinih kupaca Volvu je prilično impresivna. A to, kao i privlačenje novih, Skandinavci žele postići i najnovijom generacijom srednje velike limuzine u njihovom portfoliju, novim S60.

Pročitajte i ovo Volvo Intellisafe – Najsigurnije putovanje automobilom sigurnost na prvom mjestu Volvo Intellisafe – Najsigurnije putovanje automobilom Slika nije dostupna Parcele na dražbi Volvo pokrenuo ovrhu protiv Zdravka Peveca zbog duga za 500 kamiona

Da bi se u tome uspjelo, premium kupcima morate ponuditi odličan dizajn. I, nema sumnje, Volvo je u tome uspio. S60 doista izgleda dobro. Prvenstveno osvaja dizajnom prednjeg kraja. Atraktivna prednja svjetla sada ulaze i u blatobran i u poklopac motora, dajući automobilu vrlo dinamičan izgled.

Uz dva dodatna mala svjetla i agresivno stilizirane otvore na odbojniku, tu je i posebna zaštitna plastika u sivoj boji. Dio je to sportskog vizualnog paketa, koji treba nadoplatiti, a čije dijelove nalazimo i na pragovima te na istom mjestu straga. U difuzor su uklopljene i ispušne cijevi, no glavna osobitost stražnjeg kraja ipak su svjetla u bumerang stilu. Sve u svemu, novi S60 djeluje zanimljivo.

Novi model za 5 cm nadmašio prethodnika

Što se tiče samih dimenzija, novi je model za svega 5 centimetra nadmašio prethodnika te sada broji 4,6 metara. Slično je rastao i međuosovinski razmak, no u kabini ne primjećujemo osobito povećanje putničkog prostora. Naravno, to nikako ne znači da je skučeno, no isto se ne može reći za prtljažnik. Sa svega 380 litara, najmanji je u klasi i čak 44 litre manji od modela kojeg zamjenjuje. Očito kako je dizajn bio važniji od praktičnosti.

Stilski izričaj kabine je još jedna osobitost svih Volvo modela. Ovdje dominira vrhunski izveden središnji stup, s tipičnim skandinavskim minimalističkim pristupom. No, i to ima svojih mana, gumbi su doslovce natrpani. Ipak, vozač se vrlo jednostavno na njih navikne, tako da to i ne možemo nazvati nedostatkom.

Instrumenti su vrlo jednostavni ali i vrlo pregledni, a sve ostalo – od kvalitete izrade, finih materijala i, nadasve odličnog ugođaja - zaslužuje visoku ocjenu. Užitak je voziti se u Volvu S60, posebice straga, gdje su udobna sjedala gotovo sportski profilirana. Očito je kako su ovdje razmišljali o komforu svih putnika.

Prebučan zvuk pet cilindara

Pogled ispod prednjeg poklopca otkriva dizelsko srce. Šveđani, tradicionalno, ovdje preferiraju redni peterocilindarski agregat. Na testu smo imali jači motor koji iz 2,4 litre izvlači 205 konjskih snaga i 420 Nm. Snage i momenta definitivno ni u kojem režimu rada ne manjka, no koliko je zvuk pet cilindara zanimljiv pri niskim okretajima toliko je i iritantan, točnije prebučan, pri visokim.

S ubrzanjem od 7,8 sekundi i najvećom brzinom od 230 km/h, ovaj je Volvo među bržim sudionicima na autocesti ali i u gradu, gdje odlično posluže novi, napredni sustavi, kojima je ovaj automobil jednostavno maksimalno oboružan. Sam pogled na mnoštvo kamera, lasera i radara, već dovoljno govori. Preko sučelja My Car vozač može odabrati želi li pomoć sofisticirane elektronike.

Sustav City Safety pri brzinama do 30 km/h, pomoću lasera može prepoznati neizbježni sudar, nakon čega se kočnice pune radi brže reakcije na vozačevu naredbu. A ako kočenje izostane, City Safety automatski koči i isključuje gas kako bi se pomoglo ublažiti posljedice sudara. Na sličan način djeluje i Collision Warning aplikacija, koja uz mogućnost naleta na automobil, prepoznaje i pješake te, u slučaja naleta, koči punim intenzitetom.

Driver Alert prati stanje vozačeve svijesti, te ga upozorava ukoliko primijeti anomalije u ponašanju, koje upućuju na mogućnost drijemanja za volanom.

Dvije kamere u prednjoj masci

Svjetla koja prate zavoj i sustav BLIS, koji sprječava koliziju s vozilom u mrtvom kutu, već su poznati i od prije. No, posebno su nam se svidjele dvije male kamere, smještene u prednjoj masci, koje na ekran prenose sliku prostora ispred, odnosno pokraj prednjeg odbojnika. Grebanje istog, kao i prednjih blatobrana te naplataka, ovdje više ne bi smio biti slučaj. No, još važnije, ovaj auto može zaviriti iza ugla. Posebno korisno pri savladavanju nepreglednih raskrižja, bez puzanja da biste vidjeli neće li se netko sjuriti.

Uz spomenuti odličan ugođaj u kabini te moćan dizelski motor, S60 osvaja i voznim osobinama. Ovo je, naime, najdinamičniji Volvo svih vremena, što i pokazuje u svakom zavoju. Šasija bespogovorno odgovara vozačevim zahtjevima, iako bi volan mogao davati nešto više povratnih informacijama. S60 tako može biti vrlo brz automobil.

Šveđani su i ovaj puta zasjali modelom koji osvaja iznimno udobnim sjedalima, tihom i ugodnom kabinom, sjajnom sposobnošću gutanja kilometara na otvorenoj cesti i, naravno, sofisticiranim elektroničkim sustavima, s ciljem zadržavanja renomirane titule, jednog od najsigurnijih automobila na svijetu. Neočekivano malen prtljažnik i nešto glasniji motor, jedine su ozbiljnije zamjerke za automobil kojeg u Volvu cijene gotovo 440 tisuća kuna. Za direktore i bolje stojeće pojedince, S60 je svakako zanimljiva opcija.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene