Ultimativno zimsko vozilo koje se ne boji dubokog snijega
Piše NOkru,
25. prosinca 2012. @ 14:00
Upoznajte Snowareg, savršeno zimsko vozilo u obliku VW Touarega s gusjenicama i V8 TDI turbo motorom.
Podijelite
Švedska podružnica njemačkog proizvođača VW-a, Volkswagen Group Sweden, pretvorila je Touareg u automobil koji više nema problema s dubokim snijegom iz jednog glavnog razloga a to je što je luksuzni terenac umjesto kotača i guma opremljen gusjenicama. I sami smo svjedoci toga da čak niti automobil s pogonom na sva četiri kotača i lancima na kotačima ne može previše ako je snijeg predubok.
Automobil je opremljen s American Mattricks gusjenicama. S ovim dodatkom dobivamo VW Snowareg (da, to je službeni naziv) koji može voziti po dubokom snijegu do maksimalne brzine od 64 km/h.
Maksimalna brzina od 64 km/h možda se čini malo posebice kada znamo da se pod poklopcem VW Snowarega krije isti pogonski agregat kao i u serijskom Touaregu, dakle V8 TDI motor međutim, s novim setom gusjenica povećava se i masa vozila a sustav prijenosa ne može podnijeti više brzine.
Snaga dolazi iz 4.2-litrenog V8 TDI motora koji dostavlja 335 KS (250 kW) i razvija 800 Nm okretnog momenta. Kod standardnog modela to je dovoljno za ubrzanje od 0-100 km/h za 5.8 sekundi i prosječnu potrošnju od 9.1 l/100km s emisijama CO2 od 239 g/km.
Šveđani su već testirali svoj VW Snowareg u stvarnim uvjetima a sada se čeka glas od zainteresiranih tvrtki koje bi poželjele imati ovakav snowmobil u svojoj floti. Što bi se gorske službe voljele domoći jednog ovakvog.... Švedski Ski tim već je dobio prvi primjerak Snowarega.
Za sada se ne zna po kojoj cijeni misle prodavati Snowareg ali kakva god cijena bila, bilo bi svakako zanimljivo vidjeti ovakav Snowareg kako prolazi s šezdesetak kilometara na sat pored ralica na autocesti Zagreb-Rijeka. Ah, možemo se nadati!
Odmah smo se prisjetili i najekstremnijeg automobila sa gusjenicama na svijetu. Radi se naravno o izvedenici Ken Blockovog Subaru WRX STI automobila koji je posebno prilagođen za sniježne uvjete.
Ovaj uradak djelo je Vermont SportsCar tvrtke, a što se tiče performansnih nadogradnji, valja spomenuti da je pod haubom 400 KS a za amortizaciju brinu Group N amortizeri koji se koriste u profesionalnom rallyu, proizvod tvrtke EXE-TC. Unaprijeđen je i mjenjač te je sada za prijenos zadužen KAPS 5-stupanjski mjenjač s kratkim omjerima. Snagu dostavlja 2.5-litreni turbo motor s intercoolerom tuniran s MOTEC M800 ECU mapom.
Ovaj luđački zimski paket zaokružuju i sanjke koje se vuku iza automobila u koje stane četiri snowbordera sa bordovima i svom pripadajućom opremom.
Sve u svemu, s ovakvim zimskim vozilom sa sanjkama cijeli Gorski kotar i Velebit može biti nečije vlastito igralište, jer kome više treba stajanje u redu za sedežnicu...