Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Najmoćniji brend na svijetu nije Apple već – Ferrari

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Ferrari je Appleu oteo titulu namoćnijeg brenda na svijetu, tako tvrdi Brand Finance!

Brand Finance Global 500 analizira poslovanje vodećih brendova u svim glavnim B2C (business-to-consumer) i B2B (business-to-businees) sektorima i sastavlja popis 500 najjačih brendova na svijetu.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Montezemolo proslavio 20 godina na čelu Ferrarija Slika nije dostupna Ferrari Celeritas Barchetta koncept

Prema njihovim istraživanjima, elektronički gigant Apple imao je prilično turbulentnu 2012. godinu. Vrijednost tvrtke porasla je s 350 milijardi na 600 milijardi da bi se na kraju zaustavila na 400 milijardi dolara u samo 12 mjeseci. Unatoč cijelom nizu novih proizvoda poput novog iPhonea i iPada, tvrtka je i dalje kaskala za Samsungom a tek je puka veličina osigurala Appleu vodeću poziciju nad manjim ali spretnijim južnokorejskim konkurentom.

Moćni Apple tako se ipak uspio izvući iz problema obzirom da prema prodajnim rezultatima gubi u odnosu na Samsung koji je pomeo tržište svojim Galaxy S3 pametnim telefonom za koji je primljeno više narudžbi nego za ijedan drugi pametni telefon na svijetu. Vrijednost Samsung brenda skočila je za nevjerojatnih 54 posto!

S prihodima koji se mjere u desecima milijardi dolara, Apple i Samsung u oštroj su borbi za globalnu nadmoć a najvažnije bitke vode se oko toga koji će brend kupci više voljeti. Međutim, na popisu Global 500 nalaze se i drugi brendovi koji su mislili da se nikada neće moći približiti ovim divovima (što se tiče vrijednosti brenda) ali su isto tako iznimno moćni i vrlo popularni i voljeni.

Takav je slučaj s Ferrarijem, proizvođačem luksuznih sportskih automobila u vlasništu talijanskog giganta, FIAT-a. Ferrari je dobio najveći rejting od svih 500 brendova na popisu Global 500 unatoč tomu što je specijalizirani proizvođač sportskih automobila s puno manjom financijskom vrijednosti tvrtke od većine od 500 najboljih brendova na svijetu.

►►►   Hyper Ferrari F70 dolazi u Ženevu

►►►   Sergio Pininfarina u Ferrarijevom muzeju

''Često pomislim da nevjerojatan talent Talijana za dizajn automobila leži u samom načinu na koji govore o svom radu,'' komentira svjetski kritičar dizajna, Stephen Bayley. ''Njihov vokabular za opis kontura i elemenata automobila sadrži riječi koje jednostavno ne postoje u engleskom jeziku. Ako za to i postoji riječ, onda to jedino može biti 'ljepota','' kaže Bayley.

Ključna stavka u vrijednosti ovog brenda je prihod. Očigledno je da se Ferrari ne može nadmetati s multinacionalnim brendovima. Međutim, prilikom određivanja njihovog rejtina razmatrale su se i druge stavke poput prosječnog prihoda po pojedinačnom kupcu, marketinga i troškova uloženih u reklamiranje proizvoda ali i poneki kvalitativni čimbenici poput lojalnosti i ljubavi kupaca prema brendu.

Kada se sve to spoji, Ferrari je potukao ne samo konkurente u automobilskoj industriji poput BMW-a, VW-a, Mercedes-Benza ili Lexusa i Audija, već je nadmašio svih 500 najjačih brendova u svijetu.

Ferrari je ovih dana objavio da su ostvarili rekordne prodajne rezultate u prvih devet mjeseci prošle godine te da su zabilježili porast u neto zaradi od 7.6 posto na sveukupno 244 milijuna eura i ukupan prihod od 2,43 milijarde eura.

''Uvijek je lijepo naći se na vrhu bilo koje liste a još više na vrhu popisa na kojem se nalaze neke od najpoznatijih tvrtki na svijetu. Ovakvo postignuće dokazuje da čak i u ovakvim teškim vremenima u gospodarstvu Italija još uvijek može ponuditi svijetu izvrsnost, izvrsnost poslovanja i proizvoda,'' rekao je predsjednik Ferrarija, Luca di Montezemolo. ''Ovo postignuće temelji se na izvrsnim proizvodima koje su izradili vrsni muškarci i žene. Oni su zaslužni za to i na tome im zahvaljujem,'' dodaje Montezemolo.

David Haigh za kraj kaže: ''Kao što popis Global 500 jasno pokazuje, kupci od brendova očekuju više nego ikada a povjerenje je postalo ključna stavka u ovo nesigurno vrijeme u gospodarstvu. Da bi brendovi ispunili takva očekivanja oni se moraju kontinuirano razvijati i donositi inovacije na tržište dok istovremeno moraju održavati kvalitetu svojih proizvoda, voditi brigu o društveno odgovornom poslovanju i održivom razvoju.''

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene