''Netko vozi u suprotnom smjeru na autocesti A1, A2, A5....''- takvih izvještaja i dojava na radiju ima više nego što bi ljudi mislili. Mercedes-Benz predstavio je novi pomoćni sustav koji pomaže vozačima da izbjegnu takve situacije tako što upozorava vozače ako nehotice pređu u suprotnu traku ili uđu u zabranjeni smjer.
Stvari su zapravo još gore ako uzmemo u obzir da dojave o vozačima koji su vozili u krivom smjeru uglavnom čujemo u medijima ako su uzrokovali nesreću u kojoj je netko teško ili smrtno stradao. Broj vozača koji su vozilom ušli i vozili u krivom smjeru zapravo je puno veći.
U većini slučajeva vozači koji uđu u krivi smjer u nekom trenutku shvate da su u krivom smjeru prije nego što dođe do tragične nesreće, dok nije uvijek tako a to je rizik s kojim se moramo suočavati svaki dan.
Mercedes-Benz nedavno je razvio novi pomoćni sustav kojime žele spriječiti vozače da uđu u krivi smjer da li greškom ne znajući da se radi o jednosmjernoj ulici, da li nepažnjom ili uslijed stresa u prometnim gužvama a nerijetko i zbog loše postavljenih prometnih znakova.
Novi pomoćni sustav između ostalog upozorava vozače na kršenje prometnih znakova i ignoriranje znakova zabrane prolaza. Mogućnošću detektiranja prometnih znakova ovaj sustav može upozoriti vozača ako na autocesti slučajno uđe u suprotan smjer što je jedan od najčešćih slučajeva kada govorimo o vožnji u krivom smjeru.
►►► Sustav koji će vam pomoći pronaći slobodno parkirno mjesto
Profesor Thomas Weber, član upravnog odbora Daimler AG-a zadužen za istraživanje i razvoj za cijelu grupaciju, o novom sustavu rekao je sljedeće: ''Na našem putu ka budućnosti bez prometnih nesreća, u Mercedes-Benzu orijentiramo se ka stvarnim situacijama u prometu da bi mogli pružiti najbolje moguće zaštitne sustave svim sudionicima u prometu. Sama ideja da ćemo uskoro koristiti Mercedes-Benz Intelligent Drive sustav da bi smanjili rizik od nehotičnog prelaska ili vožnje u krivom smjeru još je jedan korak bliže tom cilju.''
Novi pomoćni sustav radi uz pomoć kamere na unutrašnjoj strani vjetrobranskog stakla koja vizualno identificira prometne znakove i šalje informacije putnom računalu. Ako sustav detektira znak zabrane prolaza te da bi vozilo moglo ući u krivi smjer bilo u jednosmjernu ulicu ili u krivi odvojak na autocesti, zvučnim i vizualnim znakovima upozorava vozača na isto. Tri glasna zvučna signala popraćena su crvenim znakom zabrane prolaza koji svijetli na ekranu kod mjernih instrumenata tako da je doista nemoguće ne primijetiti znakove upozorenja ako već vozač nije zamijetio sam prometni znak uz rub ceste.
Da bi sam sustav radio što bolje i pouzdanije, elektronički sustavi putnog računala uspoređuju podatke s kamere s podacima iz navigacijskog sustava. To također znači da će indirektna dobrobit ovog sustava biti i detekcija i prikaz drugih prometnih znakova poput ograničenja brzine i znakova zabrane preticanja kao i znakova prestanka ograničenja.
U situacijama kada uvjeti na cesti ozbiljno ometaju vidljivost, poput jakog snijega, magle ili jake kiše, pa stoga ometaju i optiku pomoćnog sustava, sustav javlja vozaču da je ''privremeno nedostupan.''
Novi pomoćni sustav za detekciju prometnih znakova koji između ostaloga sprječava vozače da uđu ili voze krivim smjerom u početku će biti dostupan s osvježenom E klasom dok će se kasnije pojaviti s novom S klasom a postupno će se početi uvoditi i s drugim modelima. Također valja spomenuti da je ovaj pomoćni sustav za sada namijenjen isključivo za domaće, njemačko tržište. Mercedes-Benz intenzivno radi na prilagodbi sustava za primjenu i u drugim zemljama.
Eh, sada, kada bismo si svi mogli priuštiti da vozimo novi Mercedes-Benz time bismo zauvijek riješili taj problem ali opet, i to je početak. Jednog dana svi ovi pomoćni sustavi koji danas dolaze s vozilima više klase biti će propisani zakonom kao obavezna oprema u svim vozilima.....nadamo se što prije!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.