Pročitajte i ovo
Godina tigra
Na hrvatske ceste stigao je jedan malo drukčiji tigar
Model ID.4 GTX
Novi ID.4 GTX
Naime, svako malo se pojavi neka nova informacija i dojma smo da u novostima prednjače njemački mediji, no to je možda i lako razumljivo. Ipak su oni najbliži izvoru informacija.
Tako ćemo vam u ovoj vijesti pokušati ukratko približiti posljednje novosti iz tzv. Dieselgatea, a izvori su nam, između ostalog, Bild, Hannoversche Allgemeine Zeitung, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Automotive News Europe, Reuters, Bloomberg i sl. Posebno ih ističemo jer za neke informacije još uvijek nema službenih potvrda.
Krenimo redom.
Nakon što je Volkswagen objavio kako se na tržištu nalazi oko 5 milijuna automobila pod njegovom značkom, a koji su pokretani dieselskim motorom EA 189 2.0 TDI opremljenim tzv. defeat deviceom, odnosno programom koji omogućuje varanje na emisijskom testu, Škoda, Audi i Seat su sada iznijeli svoje brojke.
Tako je iz Audija stiglo priopćenje da je ukupno prodano oko 2,1 milijun ovako motoriziranih vozila, škodinih modela je oko 1,2 milijuna, a seatovih oko 700.000. Tome navodno treba pribrojiti i 1,8 milijuna lakih komercijalnih volkswagenovih vozila te tako dolazimo do brojke od 10,8 milijuna vozila, dakle vrlo blizu 11 milijuna problematičnih vozila, koliko je navedeno u službenom priopćenju Volkswagen Grupe.
Dodatni problem bi mogla predstavljati tvrdnja pojedinih izvora kako su navodno pod istragom zbog krivih podataka o štetnim emisijama i 1,6 te 1,2 TDI, kao i 3,0-litreni V6 TDI što bi u ovu priču moglo uključiti i Porsche, ali i općenito proširiti broj zahvaćenih automobila.
Još veći problem je informacija, ako se pokaže istinitom, da je tzv. defeat device ustvari softver tvrtke Bosch koji je namijenjen isključivo testiranjima te da je ovaj veliki njemački dobavljač još 2007. upozorio VAG kako je riječ o proizvodu kojeg bi bilo ilegalno ugrađivati u automobile za prodaju.
Povrh toga jedan od gore spomenutih izvora tvrdi kako je interna istraga u VAG-u pokazala da su i volkswagenovi stručnjaci još 2011. upozoravali na nedopustivost uporabe ovog softvera. Isti izvor napominje kako je time očito da je vodstvo VAG-a odlučilo ignorirati upozorenja.
Ako do sada niste došli do facepalm trenutka… Wait for it…
Bloomberg i Automotive News Europe javljaju, pozivajući se na insajderske izvore, kako su varanjem na emisijskim testovima ustvari upravljali čelnici iz Wolfsburga. Naime, prvo bi bilo obavljeno testiranje u SAD-u prema uputama iz Njemačke. Rezultati testiranja su slani prvo u Njemačku i ako koji automobil nije zadovoljio, VAG je slao stručnjake iz Wolfsburga i Ingolstadta u SAD da "dorade" dotične modele koji bi nakon toga prošli test.
Facepalm? Stigao?
Dodajmo i kako su šefovi odjela za istraživanje i razvoj Audija, Volkswagena i Porschea, odnosno Ulrich Hackenberg, Heinz-Jakob Neusser i Wolfgang Hatz navodno suspendirani, a protiv Martina Winterkorna, bivšeg prvog čovjeka Grupacije je navodno pokrenuta službena istraga.
Novi šef, Matthias Müller je izjavio kako će sva zahvaćena vozila biti opozvana te kako će kupci i relevantne instance biti upoznate s planom rješavanja ovog problema. Također, najnovija vijest iz Volkswagena kaže da će kupci s vremenom biti kontaktirani i obaviješteni o daljnjem postupanju te da će vozila proći određenu "servisnu proceduru", no za sada nema konkretnijih informacija.
Više o automobilima potražite na AUTONET.HR
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.