top box 1 test
251302
251302
251302
251302
251302

BMW u Pariz dovodi Concept Active Tourer

BMW je za Pariz pripremio vozilo koje će biti prvo takvo u klasi kompaktnih luksuznih vozila nudeći kombinaciju udobnosti u vožnji, funkcionalno iskorištenog prostora i dinamičnih performansi.

 
 
 
 
BMW Concept - 1
BMW Concept - 1
BMW Concept - 1

Tržište malih i kompaktnih gradskih vozila više klase sve je veće kako godine prolaze. Tim povodom BMW je predstavio novi Concept Active Tourer kao ključnu komponentu u razvoju brenda i širenju modelske ponude.

BMW je za svoj Concept Active Tourer koji je u osnovi plug-in hibrid koristio svoj eDrive koncept prvi puta predstavljen s BMW i8 modelom te time nagovijestio novu eru električnih i hibridnih pogonskih sklopova koji će zauzimati sve veće mjesto u ponudi ovog brenda. Specifičnost eDrive sustava jest da isti upravlja svim komponentama električnog pogona, od elektromotora, litij-ionskih baterija do inteligentne kontrolne jedinice motora.

U BMW-u se nadaju da će Concept Active Tourer biti vrlo privlačna opcija širokoj bazi kupaca, od onih koji žele udoban i komforan automobil s dinamičnim voznim karakteristikama, do onih koji vole povišen položaj sjedenja i vrlo funkcionalan i praktičan interijer podoban za svestranu upotrebu te tako vrlo pogodan i za obitelji.

Uz dugačak međuosovinski razmak od 2.670 mm i visoku liniju krovišta te kompaktan transverzalni motor s prednjim pogonom, inženjeri su bili u mogućnosti stvoriti doista prostran interijer. Prostor za prtljagu jednako je velikodušan obzirom da su baterije hibridnog pogona smještene u potpunosti ispod podnice prtljažnika.

Koncept je predstavljen u ekskluzivnoj boji karoserije High Reflection Silver uz par interesantnih detalja poput dodatnih aplikacija na prednjem kraju, bokovima i stražnjem kraju. Površine su izvedene u visokom sjaju uz mat detalje a suptilan odsjaj i međuigra sjajnih i mat površina dodatno naglašava linije automobila i boju karoserije.

BMW Concept - 12

S mnoštvom karakternih linija koje produžuju siluetu vozila i usisnicima zraka ispod prepoznatljive prednje rešetke, Concept Active Tourer odaje dinamičan karakter čak i kada stoji. Tom dojmu doprinose i veliki 20-inčni naplatci čiji srebrni metalni izgled prate drugi elementi na karoseriji poput umetaka na pragovima i kod usisnika zraka.

Stražnji kraj posebno je dojmljiv s širokim svjetlosnim sklopovima koji sežu daleko prema bokovima automobila i daju dodatan dojam širine i čvrst, sportski stav čemu dakako pomaže i aerodinamički oblikovan poklopac prtljažnika. S nisko položenom podnicom, utovar prtljage i drugih predmeta također bi trebao biti vrlo jednostavan i pristupačan.

Concept Active Tourer dolazi očekivano visoko-kvalitetno opremljen s kombinacijom kože i drva, te moderno i nadasve ergonomski konstruiranim kokpitom već standardno orijentiranim ka vozaču. Po prvi put BMW će ponuditi head-up display koji će se prikazivati na staklenoj površini na izvlačenje između upravljača i vjetrobranskog stakla pri čemu je prikaz naravno u boji.

Još jedna posebnost u unutrašnjosti vozila je novi ''Cool Shade'' panoramski krov koji se proteže preko cijele površine krovišta a svojom inovativnom SPD (Suspended Particle Device) tehnologijom može kontrolirati stupanj propuštanja svjetlosti čime se utječe i na temperaturu unutar vozila. Tako se jednim pritiskom gumba može zatamniti ili osvijetliti interijer a krovište se može naručiti i sa specifičnom grafikom u obliku lista drveta.

BMW je za putnike u vozilu pripremio još nešto posebno, tzv. ''Seismic Surf'' aplikaciju za iPad koja stvara kompjutersku igru u stvarnom vremenu prikupljajući i prikazujući podatke o brzini, ubrzanju i slično. Cilj igre je skupiti što više bodova tijekom virtualne rute i zabilježiti najučinkovitiji stil vožnje.

BMW Concept - 16

Za kraj valja spomenuti da ovo ipak nije još jedan hibrid kao i svi ostali. BMW Concept Active Tourer predstavlja pogonski koncept koji je posve nov za BMW brend. Točnije, 1.5-litreni benzinski motor iz BMW-ove obitelji motora Efficient Dynamics ne pogoni stražnje kotače kao što je to bio slučaj do sada već prednje kotače. Električni motor pogoni stražnje kotače te po potrebi može u potpunosti preuzeti rad automobila.

Spomenuti 1.5-litreni Twin Turbo benzinski motor je najnoviji i tehnološki najnapredniji pogonski sklop iz BMW EfficientDynamics-a. Ovaj motor temelji se na višestruko nagrađivanom 6-cilindričnom motoru s BMW TwinPower Turbo tehnologijom i kombinira najnoviju generaciju vrlo preciznog sustava izravnog ubrizgavanja, sustav varijabilnog rada ventila (VALVETRONIC) i naravno, vrlo moderne i napredne turbo punjače. Ta će se tehnologija koristiti u svim pogonskim sklopovima BMW Group EfficientDynamics obitelji i to ponajviše zbog toga što ne ovisi o ukupnom kapacitetu ili broju cilindara.

Novi 3-cilindrični motor kao što je ovaj u BMW Concept Active Toureru prvi je službeni predstavnik nove generacije motora kompaktnih dimenzija i vrhunske kombinacije dinamičnih performansni i učinkovite potrošnje. Glatki rad, brz odaziv i dinamične performanse unatoč maloj zapremnini popraćene su i pravim sportskim zvukom.

Drugi dio hibridnog pogonskog sklopa čini sinkroni elektromotor koji je također razvijen unutar BMW Grupe. Uz autonomiju od oko 30 km većina svakodnevnih obaveza može se obaviti s nula emisija štetnih plinova. Na raspolaganju je i ''boost'' funkcija koja pruža izuzetno dinamično ubrzanje a neovisno o stilu vožnje i odabiru, snaga se dostavlja trenutačno i glatko.

Litij-ionske baterije mogu se puniti preko bilo koje 220-voltne kućne utičnice a energija se tijekom vožnje može crpiti preko obje osovine i slati u litij-ionske baterije te tako povećati učinkovitost plug-in hibrida. Dok elektromotor automatski grabi energiju sa stražnje osovine tijekom kočenja, visoko-voltažni generator spojen s konvencionalnim benzinskim motorom dodatno puni baterije po potrebi.

BMW Concept - 15

Tu je naravno i napredan softver koji upravlja radom motora i nudi optimalne radne tj. vozne uvjete za maksimalnu učinkovitost hibridnog pogona a za izračune osim rada motora koristi i navigacijske podatke i stil vožnje. To je već poznati ECO PRO način rada koji može predložiti idealnu rutu vožnje za najnižu potrošnju goriva. ECO PRO može aktivirati i tzv. coasting način rada na dvije razine pri brzinama od 50 do 160 km/h gdje ovaj sustav u potpunosti gasi konvencionalan motor i omogućava rad korištenjem već nakupljene kinetičke energije.

Ukupna izlazna snaga ovakvog hibridnog pogonskog sklopa iznosi 190 KS uz 199 Nm maksimalnog okretnog momenta. U pravoj BMW maniri, ubrzanje je i dalje važna stavka te tako Concept Active Tourer može od nule do stotke ubrzati za manje od 8 sekundi i postići maksimalnu brzinu od 200 km/h. Obzirom da je ovo plug-in hibrid, koncept bilježi vrlo nisku potrošnju goriva od tek 2.5 l/100km što je u kategoriji s Toyota Prius hibridom.

Osim plug-in hibridnog pogonskog sklopa i izuzetno visoke razine opremljenosti u klasi luksuznih kompaktnih vozila, ovo je vozilo vrlo važno za BMW Grupu i iz razloga što će platforma na kojoj se proizvodi kasnije biti korištena za sljedeću generaciju MINI modela i potpuno novu modelsku liniju početnih modela BMW-a u 2014. godini. Usto, ovaj model označava još jednu prekretnicu za bavarskog proizvođača. Naime, koristeći prednji pogon čini se da bi mogao doći kraj jednoj eri kada je BMW koristio prednji pogon u reklamama da bi se našalio na račun konkurencije. Međutim, ovo je logičan korak u skladu s vremenima a treba također spomenuti i da su troškovi proizvodnje automobila s prednjim pogonom manje. Bilo kako bilo, zvuči i izgleda vrlo dobro.
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

  • Ispiši
  • Ocijeni:
  • ( glas(ova))

11dbea2b24_60986325 Doznajte kome bi dug mogao biti oprošten (Video: Dnevnik Nove TV)

Ministar financija, kako je najavio, nastavlja raditi na rješenju za građane koji su u blokadi zbog duga od 10 tisuća kuna ili manje. Oni većinom duguju bankama ili telekomunikacijskim tvrtkama. Vladin tim je s njima održao sastanak. Načelni dogovor je postignut, dug će se opraštati, ali samo za tri vrste blokiranih građana.

Dnevnik.hr na Facebooku

 
 


DNEVNIK.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice DNEVNIK.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice DNEVNIK.hr kliknite na gumb "Slažem se". Slažem se