Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Čistokrvni sportski automobil

BMW M3 CSL slavi 10. rođendan

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Prije deset godina rođen je novi sportski automobil koji od tada utjelovljuje samu srž BMW brenda na dosad najoriginalniji način – bio je to M3 CSL.

Na povijesnom nasljeđu i legendarnom uspjehu BMW-ovih poznatih laganih coupea koji su slavu stekli na Touring Car prvenstvima 70-ih godina, inženjeri BMW M odjela stvorili su još jedan istinski, čistokrvni sportski automobil koji je dizajniran i izrađen prema najvišim standardima kvalitete.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Renault oduševio novim Espaceom Slika nije dostupna VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju

Želeći istaknuti da se stalno povećavanje mase može zaustaviti jedino radikalnim smanjenjem mase svih pokretnih dijelova, BMW-ovi inženjeri iz M odjela okrenuli su se razvoju uzbudljivog novog ultra-lakog koncepta. Novi BMW M3 CSL osim što je bio još jači od ionako vrlo dinamičnog M3 modela, također je bio i puno lakši te stoga i agilniji a ovih dana slavi svoj 10. rođenda pa smo u to ime napravili mali sažetak ovog fenomenalnog automobila!

Kako je sve počelo?

Prilikom razvoja novog M3 CSL-a, BMW se nije fokusirao isključivo na drastično smanjenje mase. Upravo suprotno, zadatak koji su si zadali dizajneri i razvojni inženjeri bio je stvoriti automobil koji pršti iskonskom voznom dinamikom, automobil koji je vjeran svom duhu u svakom pogledu, do najmanje komponente. Rezultat je jedinstven automobil s nenadmašnom voznom dinamikom i iskonskim sportskim karakterom.

BMW M3 CSL donosi kombinaciju izvrsne agilnosti i ultimativnog vozačkog iskustva. Sa svojim izvanrednim omjerom mase i snage od samo 3.85 kg / KS, ovaj model prelazi u sasvim novu kategoriju.

Dosjetljiva ultralaka tehnologija kod M3 CSL-a podiže pojam vozne dinamike u sasvim nove visine. Tajni sastojak stručnjaka BMW M odjela za stvaranje ove dinamične zvijeri je ''inteligentna'' ultralaka tehnologija: to znači sustavno smanjenje mase korištenjem najprimjerenijih materijala za točno određene komponente. Karbonom ojačana plastika ili CFRP, jedan od ključnih materijala u Formuli 1, podosta smanjuje sveukupnu masu vozila (masa vozila manja je za otprilike 110 kg u odnosu na standardni M3, točnije sveukupna masa M3 CSL-a iznosi 1.385 kg).

Inteligentna ultralaka tehnologija koja je osebujna karakteristika M3 CSL modela primjetna je, i to vrlo vidljivo, na krovištu koje je također izrađeno od CFRP-a. Ovu veliku komponentu izradili su BMW-ovi stručnjaci u proizvođačevoj tvornici u Landshutu a osim što je nekih 6 kg lakša od konvencionalnog krova, svojim izloženim položajem snižava gravitacijsko središte automobila.

Usredotočavajući se na smanjenje mase, inženjeri BMW M odjela posebnu su pažnju posvetili gotovo svakoj komponenti M3 modela, trudeći se odabrati najprimjereniji materijal za svaku komponentu ne bi li još više uštedili na masi. Iz istog razloga, inženjeri su za M3 CSL koristili dijelove i od kompozita fiberglasa i plastike koji se inače koristi u aeronautici. Ovaj materijal korišten je, recimo, za potpore stražnjih branika.

Značajno povećanje snage i performansi rezultat je ne samo pametnog inženjeringa već i rednog šesterocilindričnog agregata koji je već sada poznat po svojim performansama. Spomenuti agregat za M3 CSL dodatno je ojačan na sveukupno 360 KS dostupnih pri 7.900 o/min. Maksimalan okretni moment iznosi 370 Nm dostupnih pri 4.900 o/min.

S takvim brojkama i poboljšanjima, BMW M3 CSL od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4.9 sekundi dok 200 km/h postiže za 16.8 sekundi. Maksimalna brzina je naravno elektronički ograničena na 250 km/h.

BMW M3 CSL zahvaljujući svom posebnom sustavu prijenosa mijenja brzine poput bolida Formule 1. Gotovo se razumije samo posebi da M3 CSL dolazi s BMW M-ovim najdinamičnijim sportskim mjenjačem, sekvencijalnim M mjenjačem s Drivelogicom. Također temeljen na tehnologiji iz Formule 1, SMG / Drivelogic mjenjač osigurava brze promjene stupnjeva prijenosa za koje je potrebno tek 0.08 sekundi što pak omogućava izravno i sustavno dostavljanje snage u svim stupnjevima prijenosa.

Vozač također može birati između sekvencijalnog i automatskog tipa mjenjača istovremeno uživajući u dobrobitima Drivelogica, te mu je na raspolaganju čak 11 različitih opcija načina rada mjenjača.

Širi prednji trag kotača i modificirana geometrija ovjesa pružaju M3 CSL-u dinamične vozne performanse koje se inače viđaju samo kod čistokrvnih trkaćih automobila. Među raznim modifikacijama valja spomenuti posebno izrađene opruge i amortizere kao i nanovo podešeno upravljanje za izvrsne upravljačke osobine. Kočnice su također modificirane za još bolju kočionu moć i brže zaustavljanje što omogućava M3 CSL-u zaustavni put od 100 km/h do nule od manje od 34 metra. A za posebne namjene na trkaćoj stazi, moguće je naručiti kočnice s posebnim premazom.

Gume na M3 CSL modelu nisu ništa manje posebne. Radi se o Michelin Pilot Sport Cup gumama razvijenim posebno za ovaj automobil a iste mjere 235/35 ZR 19 na prednjoj osovini te 265/30 ZR 19 na stražnjoj osovini. Spomenute gume omotane su oko 19-inčnih aluminijskih naplataka također posebno razvijenih za ovaj model. Sa svojim asimetričnim uzorkom, ove posebne gume nude doista izvanrednu prianjivost na površinu čime se dodatno unapređuju performanse automobila.

►►►   BMW slavi 25 godina od uvođenja prvog 12-cilindričnog motora

U unutrašnjosti M3 CLS-a, bavarski proizvođač držao se stare i provjerene formule, koncepta izvanredne funkcionalnosti i minimalne mase gdje god je to moguće. Odražavajući puristički duh trkaćih automobila, M3 CSL nema grijanje sjedala i navigaciju, a čak se i radio i klima nalaze na popisu dodatne opreme. Jedna osebujnost u interijeru jest primjena karbonom ojačane plastike na gornjem dijelu komandne ploče, na središnjem grebenu, vratima i bočnim oblogama.

Sportska sjedala izrađena su od kompozita fiberglasa i plastike a omotana su u kombinaciju Amaretta mikrofibre i tkanine. Sjedala osim što pružaju izvrsnu lateralnu potporu, također se lagano mogu nagnuti prema naprijed za lakši pristup stražnjim, pojedinačno oblikovanim sjedalima. U cilju daljnje uštede mase, podešavanje sjedala po visini i dubini obavlja se ručno.

Rub M sportskog upravljača standardno dolazi omotan u Alcantaru što pruža ugodan osjećaj i siguran stisak. Odmah iza upravljača nalaze se polugice za SMG Drivelogic mjenjač a tu je i prekidač za jedinstven M Track Mode koji se nalazi na desnom kraku upravljača. Ova posebna funkcija DSC sustava osmišljena je posebno za profesionalni automobilistički sport a omogućava vozaču M3 CSL-a da postigne najveći mogući standard uzdužnog i poprečnog ubrzanja na trkaćoj stazi, dovodeći fizičku izvedbu do samih krajnosti zahvaljujući novom optičkom signalu koji se prikazuje na instrumentnoj ploči svaki put kad se sustav aktivira. U ovom slučaju, DSC sustav će intervenirati samo kad se automobil vozi do krajnjih granica.

BMW je proizveo ukupno 1.358 CSL modela za europske ljubitelje sportske vožnje u razdoblju od lipnja do prosinca 2003. godine.

Za kraj spomenimo da se oko 50 vlasnika BMW M3 CSL modela iz različitih dijelova Europe okupilo u Munchenu, sjedištu BMW-a u čast 10. rođendana ovog vrlo posebnog M3 modela. Napredna i inteligentna tehnološka rješenja primijenjena na ovom automobilu postavila su mjerilo za izradu budućih BMW modela! Vrhunski!!!

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene