Sviđalo se to nekome ili ne, autonomna vožnja uskoro bi mogla postati stvarnost. Švicarski Rinspeed razvio je novi koncept temeljen na električnoj limuzini Tesli nazvan XchangE Concept a jedinstven je u tome što u središte autonomnog automobila stavlja upravo čovjeka.
Pročitajte i ovo
Održana 4. velika utrka ubrzanja – tko je ovaj put najbrži?
Volvo Sport P1900
Što kažete na ovaj prekrasan kabriolet iz 1956. godine?
Rinspeed će na nadolazećem ženevskom auto salonu predstaviti svoj XchangE koncept te će upravo tamo javnosti pokazati kako bi za samo nekoliko godina mogao izgledati osobni prijevoz. Frank M. Rinderknecht opisuje koncept sljedećim riječima: ''Dosad nitko nije zaokružio ovu priču sa stajališta vozača. Na kraju krajeva, putovanje autonomnim automobilom više neće zahtijevati da ne skidamo pogled s ceste već će omogućiti ljudima da svoje vrijeme tijekom dužih putovanja iskoriste na smisleniji način.
Upravo je to pitanje najaktualnije u razvoju autonomnih automobila. Kako bi stoga trebao izgledati interijer automobila ako izravan angažman vozača više nije potreban?
Švicarska tvrtka odgovorila je na taj izazov s potpuno električnom luksuznom limuzinom koju su nazvali XchangE. Za inženjering je zaslužan 4erC dok je automobil izradila tvrtka Esoro. U unutrašnjosti nailazimo na sjedala koja izgledaju poput fotelja u 'business' klasi većih avionskih kompanija. Temeljna ideja za dizajn sjedala bila je pružanje cijelog niza mogućnosti za podešavanje sjedala za optimalan komfor, kretajući od nagiba sjedala do okretanja sjedala pri čemu je moguće sjedala podesiti na čak 20 različitih načina. Najpoznatiji proizvođač medicinske prostetike u svijetu, tvrtka Otto Bock Mobility Solutions, zaslužan je za razvoj ovih jedinstvenih sjedala.
Futuristički TRW upravljač s 'Drive-Mode-Manager' ekranom na rubu upravljača i s prozirnim multifunkcionalnim gumbima s ambijentalnim osvijetljenjem može se jednostavno 'parkirati' na sredinu instrumentne ploče što omogućava inovativan i ultralaki upravljački stup s bioničkim dizajnom koji su stvorili Georg Fischer Automotive. Ovo inovativno postignuće moguće je zahvaljujući ''steer-by-wire'' tehnologiji koja se u sličnom obliku može naći u modernim zrakoplovima.
Automobili sami traže parking i parkiraju se – bez vozača!
Putnici će tijekom potpuno autonomne vožnje moći zauzeti gotovo bilo kakav položaj, sjedeći ili ležeći, a isto je zahtijevalo potpuno novi koncept interijera te nove operativne sustave. Infotainment stručnjak Harman pobrinuo se za ovaj dio priče. Novi koncept koristi proizvođačevu novu generaciju infotainment platforme koja se temelji na HTML5 sustavu i pruža sveobuhvatnu zaštitu od hakerskih napada.
Rinspeedov XchangE koncept nudi mogućnost da u vožnji čitate knjigu, slušate glazbu, surfate internetom, igrate igrice ili pak pogledate film uz najkvalitetnije tehnologije na tržištu. Isto tako, u ovoj autonomnoj limuzini možete i održati sastanak pri 120 km/h ili raditi dok uživate u šalici svježeg espressa.
U XchangE konceptu nova platforma nudi brojne funkcije za upravljanje navigacijom, zabavnim sadržajima, pomoćnim sustavima i uslugama koje se prikazuju na sveukupno četiri ekrana. Frapantnih 1.2 metara široka prikazna traka na instrumentnoj ploči prikazuje važne informacije u 'wide-screen' formatu dok 32-inčni 4K ekran u pozadini pretvara XchangE koncept u izuzetno udobno UHD kino na kotačima.
Također valja reći da je XchangE u potpunosti povezan s vanjskim svijetom putem izuzetno brze i sigurne veze. Inteligentna povezanost s brojnim drugim 'online' izvorima podataka stvara specifične 'Cloud' usluge poput poruka upozorenja ili preporuka za optimalnu rutu i profil vožnje što je dostupno svim korisnicima u stvarnom vremenu. Stoga, ako su na autocesti predviđeni radovi ili se zaprima informacija o gužvi, sustav će proslijediti upozorenje ili preporuku o alternativnom pravcu.
Avangardni interijer razvila je tvrtka Strahle+Hess a isti pruža jedinstven i vrlo ugodan ambijent. Tekstili u plavim i sivim tonovima stvaraju pomalo mornarski dojam a odabir ovih umirujućih tonova dodatno naglašava želju dizajnera da stvore umirujući i opuštajući efekt tijekom vožnje. Još jedna bitna stavka bila je odabir materijala koji su izuzetno ugodni na dodir pri čemu se za svako pojedino područje u unutrašnjosti vozila odabrao najprimjereniji materijal. Osim sintetičkih materijala korišteni su i prirodni materijali poput Merino vune i svile.
Revolucionaran krov od pleksiglasa tvrtke Evonik Industries dodatno osigurava upečatljiv dojam. Uz ''Radiant'' površinski sloj, ovo krovište presijava se u svim duginim bojama. Čak 358 pojedinačno kontroliranih LED-ica u ''EndLighten'' rubovima unutarnje strane krovišta i još 98 u instrumentnoj ploči stvaraju jedinstven ugođaj.
Još jedan luksuzan element u interijeru autonomne limuzine jest dodatak sata, i to ne bilo kakvog sata već najskupljeg sata na svijetu koji lebdi iznad pokretnog upravljačkog stupa. Proizvođač satova iz Švicarske, Carl F. Bucherer, ugradio je svoj Patravi TravelTec ručni sat u transparentnu pomičnu kuglu. Iako zanimljiv i dosjetljiv detalj, možemo samo pretpostavljati koliko košta.
Tvorci XchangE koncepta sigurni su da će autonomni automobili steći popularnost nudeći mogućnost osobnog prijevoza koja je još zanimljivija od putovanja vlakom, avionom ili drugim tipom prijevoza. Kao što je Rinderknecht rekao: ''Ovime dobivam slobodno vrijeme koje mogu koristiti onako kako želim dok senzori i drugi sustavi sigurno upravljaju automobilom i voze me do mog odredišta. Zašto onda ne iskoristiti takvu priliku?''
Uživajte u video prilogu i velikoj foto galeriji!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.