Od dana kada su cijeli Birmingham oblijepili naljepnicama s imenom svog benda do platinaste tiraže njihova prvijenca 'The Back Room' prošlo je manje od tri godine. Od tog debitantskog ostvarenja do titule drugog najboljeg britanskog benda desetljeća (prvi su Arctic Monkeys, prema izboru tjednika The Mail on Sunday), trebalo im je osam godina. Danas turnejom promoviraju treći album 'In This Light and on This Evening' i 18. travnja dolaze u zagrebački Aquarius. To bi u tri rečenice bio opis onoga što su u posljednjih desetak godina postigli Editorsi, grupa koja zvukom podsjeća na Joy Divison, iako se članovima benda pri takvim usporedbama diže kosa na glavi.
Pročitajte i ovo
Bivši čelnik Dinama
Zdravko Mamić dao intervju, komentirao i izbore u Hrvatskoj: "Ja mogu glasati"
Više od 200 milijuna pregleda
Putin otkrio zašto je pristao na intervju s američkim novinarom: "To je zbog želje mnogih ljudi kod nas i u svijetu"
Zagrebačka publika već je imala priliku upoznati Editorse na prošlogodišnjem T-Mobile INmusic Festivalu na Jarunu, kada su zagrijavali atmosferu pred Mobyjev nastup. U Zagreb ih ovoga mjeseca dovodi ponovno INmusic, a ovaj put imat će ulogu svojevrsne prethodnice za karavanu zvijezda koja će se nekoliko mjeseci kasnije ukazati pored jarunskog jezera.
Europska turneja Editorsa nije baš nabolje počela. Naime, nekoliko dana prije dogovorenog intervjua s basistom grupe Russeloom Leetchom, na stranicama magazina NME naišli smo na vijest da je tijekom njihova koncerta u engleskoj provinciji došlo do sveopće tučnjave u publici. Što se zapravo dogodilo? 'Nekoliko kretena uništilo nam je koncert u Folkestoneu, i nama i većini publike koja je htjela uživati u bendu. U takvim malim gradovima, gdje ljudi nemaju pametnija posla, uvijek se nađu neke budale koje odluče upropastiti rock and roll zabavu i uništiti svaki trag civiliziranog svijeta. Takvim ljudima bi trebalo zabraniti ulaske na koncerte, nadam se da će trunuti u paklu', rekao nam je na početku razgovora Russell, očito još uvijek ljut zbog nemilog incidenta.
'S izuzetkom gaže u Folkestoneu, na ovoj turneji zbilja uživamo. Objaviti novi album i svirati ga uživo je najbolji osjećaj na svijetu. Sve se poklopilo poput savršene eklipse sunce i mjeseca, kombinacija novog i starog materijala funkcionira odlično', nastavio je basist grupe, koji kao vlastite uzore ističe Radiohead, a neglazbena životna želja mu je istrčati slavni njujorški maraton. Britanski novinari već znaju da nije uputno pitati nekog iz Editorsa o sličnosti njihova zvuka s opusom Joy Divisiona ili Depeche Modea, no mi smo se odlučili 'praviti Englezima'. I dobili smo što smo tražili: 'Možete nas nazivati kako god želite, nije nas briga što ljudi misle!', pobunio je Leetch, iako nam nije jasno što to toliko negativnog u pojmu 'mračni indie band' vide Editorsi. Osim toga, od istine se mogu skrivati, ali ne mogu pobjeći.
Editorsi dolaze iz Birminghama, grada u kojemu su nastali svjetski popularni bendovi najrazličitijih žanrovskih usmjerenja, od Moody Bluesa, Black Sabbatha, Judas Priesta, Napalm Deatha i polovice Led Zeppelina, pa do UB 40 i Duran Duran. Ima li barem neka od tih grupa nekakve veze s nastankom i radom Editorsa? 'Zapravo ne. Ne poznajemo te glazbenike osobno i mislim da nitko od njih nije na Editorse izravno utjecao u glazbenom smislu. Dakle, sve što imamo zajedničko s njima jest da živimo u njihovoj blizini', nije se dao Russell.
Treći album Editorsa 'In This Light and on This Evening' predstavlja hrabar zaokret grupe od prigušenih, turobnih gitarističkih riffova prema prevladavajućem retro-zvuku sintisajzera. Russell Leetch nam je dao objašnjenje zašto je tomu tako: 'Kad smo snimali demo materijal za novi album, napravili smo sami produkciju za naslovnu pjesmu. Kada je naš to čuo producent Flood (Mark 'Flood' Ellis, poznat po radu s Depeche Mode, U2, Nickom Caveom i mnogim drugima; op.a.), odlučio je da se na takvom soundu mora temeljiti cijeli album. Složili smo se i počeli raditi na tom novom pristupu, s dominantnim sintisajzerima. Za nas je to bio sasvim neistražen, uzbudljiv način skladanja pjesama.' Osim što cijene njihov 'mračan' pogled na stvaranje muzike, fanovi Editorsa 'zakačeni' su i na iznimno lirične tekstove, kojima je glavna karakteristika - dvosmislenost. 'Sastavljanje određene instrumentalne atmosfere koju Editorsi oduvijek nastoje postići, ne može egzistirati bez kvalitetnog teksta. Svi parametri koje nastojimo proizvesti u našoj glazbi moraju ići ruku pod ruku, da bi nešto što se naziva Editors za nas imalo smisla', tvrdi naš sugovornik.
>> Grupa Editors stiže u Zagreb
Upitali smo Russella Leetcha i sjeća li se možda prošloljetnog gostovanja u Zagrebu. 'Naravno! Bilo je vrlo vruće, preznojavali smo se, ali smo se odlično proveli, a reakcija publike bila je fenomenalna. Kasnije smo gledali nastup N.E.R.D.-a i Art Bruta. Sjećam se da su nas na pozornici opsjedali rojevi insekata. Jedva čekamo ponovno vidjeti sve naše zagrebačke fanove. Za nas je to dugačak put, no znamo da će se isplatiti. Sve što možemo obećati jest uzbudljiv koncert', rekao nam je na kraju član Editorsa, jednog od rijetkih svjetski uspješnih bendova koji je na vrhuncu snage odlučio već drugi put doći nam u goste. Ako ste ih lani propustili, ne preporučujemo da to učinite i 18. travnja, kada stižu u Aquaris. Cijena ulaznice je pretprodajnih 140 kuna, a sudeći prema onome što smo od njih doživjeli prošle godine na INusicu, nećete požaliti niti jedne uložene kune...