Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Ima puno dobrih razloga da se navečer uključi osobno računalo ili laptop, a među njima je pisanje mailova, chat na Facebooku ili kupnja preko interneta, no različite studije pokazale su da korištenje računala navečer može omesti san.


Osobe koje gledaju u blještavi računalni monitor neposredno prije odlaska u krevet vjerojatno će lošije spavati jer svjetlo jako ometa normalan ritam budnosti i sna.

Vezani članci Liječnici proučavaju nove sojeve koronavirusa - 1 Dok traje bitka oko cjepiva: U svijetu su čak četiri tisuće mutacija koronavirusa, spominje se i mogući slovenski soj Kendall Gilding ANKETA: Još jedna haljina podijelila publiku, koju boju vi vidite na objavi s Instagrama?

Izlaganje normalnom svjetlu u kupaonici na samo 10 minuta dovoljno je za poremećaj oslobađanja melatonina, hormona spavanja, izjavio je tim za istraživanje spavanja i kliničke kronobilogije pri sveučilišnoj bolnici Charite u Berlinu. Melatonin regulira prirodni ciklus budnosti i spavanja i čini ljude pospanima navečer.

Rezultati studija ovoga tima pokazuju da blještavi računalni monitori također narušavaju ciklus budnosti i spavanja, no ipak su nužna dodatna istraživanja. Prije deset godina skupina britanskih i američkih znanstvenika otkrila je fotopigment u ljudskom oku koji tijelu signalizira je li dan ili noć, ljeto ili zima. Fotopigment posebno je osjetljiv na plavu svjetlost.

>> San kraći od 6 sati povećava izglede za preranu smrt

'Plava svjetlost tijelu poručuje da je dan i da mora ostati budno', kaže Dieter Kunz, voditelj Odjela za medicinu sna psihijatrijske klinike Charite. Monitori uglavnom sadrže bijelu svjetlost pa znanstvenici pretpostavljaju da fotopigment slično reagira i na nju. (Hina)

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju