Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Previše stimulativnih žvakaćih guma na bazi kofeina i guarane može dovesti u bolnicu, upozoravaju liječnici u novom broju časopisa The Lancet.


Francesco Natale iz Napulja i njegovi kolege opisuju slučaj jednog 13-ogodišnjeg dječaka koji je došao na hitan prijem bolnice Monaldi u studenom 2008. Po roditeljima, bio je neobično nemiran i agresivan.

Vezani članci Slika nije dostupna Droga u obliku žvakaće gume Slika nije dostupna Žvakaća guma za brži oporavak nakon operacije

Dječak se žalio na bolove u želucu i na često mokrenje, te na trnce u nogama. Testovi su pokazali ubrzan srčani ritam (147 otkucaja u minuti), ubrzan ritam disanja te visoki tlak (145/90). Sve ostalo bilo je normalno.

Majka je kasnije donijela dva prazna paketa žvakaćih guma koje je pronašla u torbi svog sina. Dječak je priznao da je prožvakao dva paketa što je kao da je uzeo 320 mg kofeina u 4 sata, odnosno deset šalica čaja. (Hina)