Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Neprepoznavanje poremećaja hiperaktivnosti izazvat će negativne posljedice

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Dijete koje ima poremećaj pažnje s hiperaktivnošću, ili tzv. ADHD nije zločesto i neodgojeno, niti su uzrok takvog nepoželjnog oblika ponašanja loši roditelji, već je to bolest koju treba liječiti, a djetetu, u vrijeme kad sazrijeva i stječe samopouzdanje, treba pomoći da u tome uspije, ističu stručnjaci okupljeni na seminaru u hotelu Panorama.

Seminar o ulozi škole u prevenciji ADHD-a, namijenjen stručnim timovima i nastavnicima osnovnih škola, organizirali su Udruga za djecu i obitelj 'Potpora' i Poliklinika Kocijan/Hercigonja, a okupio je oko 130 nastavnika, pedagoga, psihijatra i drugih stručnjaka iz svih zagrebačkih osnovnih škola.

Pročitajte i ovo Muškarcu u mozgu pronašli parazita bizaran slučaj Mjesecima patio od migrene, snimke mozga otkrile u čemu je problem: Za sve je kriv jedan obrok Pretila osoba Opasna bolest Hrvati su sve deblji: "Amerikanci su otišli na dijetu, a Hrvati preuzeli"

ADHD, odnosno poremećaj pažnje s hiperaktivnošću, još je nedovoljno dijagnosticiran i nedovoljno liječen u većini zemalja. Tako neki stručnjaci govore o raširenosti od tri do pet posto među osnovnoškolskom djecom, no drugi tvrde da se radi o prevalenciji od 0,1 posto, što je rezultat različitih dijagnostičkih kriterija.

Neprepoznavanje bolesti i izostanak liječenja značajno utječu na djetetov život. Dijete ne može kvalitetno pratiti nastavu, što rezultira znatno slabijim rezultatima u školi, a u konačnici lošijom edukacijom i mogućnostima zaposlenja kad odraste.

Prema međunarodnoj studiji o posljedicama ADHD-a, 46 posto takve djece biva izbačeno iz škole a 35 posto ih napusti školovanje. Djeca s tim poremećajem imaju dva puta veći rizik zlouporabe droga, rade 50 posto više nesreća u prometu, a u njihovim obiteljima tri do pet puta su češći razvodi roditelja.

Stručnjaci navode da je upravo škola mjesto gdje se poremećaji po prvi puta primjećuju a hiperaktivnost se najčešće dijagnosticira upravo u nižim razredima osnovne škole.

ADHD se liječi pomoću edukacijsko bihevioralnih metoda (učenje i promjena ponašanja) i lijekova, a veliku važnost ima razumijevanje obitelji, škole te društva u cjelini.

Sudionici seminara će kroz predavanja, koje će održati i prof. Dubravka Kocijan Hercigonja i Gordana Buljan Flander, te putem radionica imati prilike naučiti kako se nositi s problemima vezanim uz ADHD i ostale poremećaje koji se mogu manifestirati rizičnim ponašanjem.

Također će biti predstavljene edukativne knjižice namijenjene nastavnicima i obitelji, kao i internet stranica www.adhd.hr koja bi široj javnosti trebala pomoći u razumijevanju te bolesti.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene