Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Sve nam je to i mama govorila, ali sada znanstvena istraživanja potvrđuju savjete da peremo ruke, boravimo na svježem zraku, odmaramo se i redovito spavamo. To je najbolji način za borbu sa bakterijama i virusima.


Jeste li se ikada zapitali zašto se uvijek razbolite u vrijeme kad krene sezona prehlada, dok druge žene koje poznajete prođu lagano kroz taj period kašljanja, šmrcanja i visokih temperatura?

Vezani članci Ivana Mišerić Ivana Mišerić objavila fotografije iz bolničkog kreveta pa sve zabrinula: "Doma smo, nema panike" Bolnica, ilustracija (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Gripa ove sezone odnijela 85 života, među žrtvama i 20-godišnja djevojka

Stranica Health.com objavila je ključne tajne koje mogu pomoći da ostanete zdravi. Doktori savjetuju da se cijepite protiv gripe što prije, a zatim slijedite ove jednostavne korake da biste poboljšali svoju zaštitu protiv virusa.

Sprijateljite se sa svježim zrakom

Logika kaže da je bolje boraviti u zatvorenim prostorijama gdje je toplo i suho, jer tako bolje štitimo naš imunološki sustav. Problem je, međutim, što ste tako u bliskom i stalnom kontaktu sa drugim ljudima i bakterijama. Pobjegnite na kratko na svjež zrak, jer ćete tako pobjeći i od neugodnih mikroba. Također, vježbanje povećava količinu monocita i neutrofila koji su prvi obrambeni sustav tijela protiv bakterija i gljivica, prenosi Tportal.

Opuštanjem protiv prehlade

Postoji milijun razloga zašto biste sebi morali priuštiti relaksaciju, ali ovaj razlog može biti jedan od vaših prioriteta. Stres povećava sklonost da se prehladimo, jer dugotrajna napetost oslobađa hormon stresa kao što su glukokortikoidi. To ometa organizam u proizvodnji elemenata koji organizmu šalju poruku da imunološki sustav krene u borbu. Kad ste pod stresom, omoguće je da nećete dovoljno spavati, kvalitetno jesti i vježbati, a to je presudno za jak imunitet.

Čiste ruke su sve

Prehlada i gripa se prenose dodirom. Ruke držite dalje od očiju, nosa, usta i što češće perite ruke. Sapun i voda su još uvijek jedan od najefikasnijih alata za kontrolu i prevenciju bolesti. Bakterije mogu rasti na sapunima u krutom stanju, pa je bolje da koristite bočice. Birajte antibakterijski sapun, a ako ste na poslu u stalnom kontaktu sa strankama, ne bi bilo loše koristiti antiseptičnu tekućinu. Dobro osušite ruke, jer vlažne ruke brže šire bakterije od suhih.

Zlatni san

Povremena nesanica ne treba vas brinuti, ali kronični nedostatak sna može spriječiti imunološki sustav da normalno funkcionira. Jedna studija je utvrdila da sve kraće od sedam sati kontinuiranog spavanja koja utrostručuje rizik da se razbolite, piše Health.com.