Potajno pišete knjigu, nadate se da ćete je jednog dana objaviti, prodati je u milijunima primjeraka i dobiti Nobela? Navodno su vam šanse za tako nešto odlične uz pomoć novog algoritma.
Naime, računalni znanstvenici iz SAD-a misle da su otkrili tajnu pisanja uspješne knjige. Pomoću nove tehnike nadahnuti pisci s 84-postotnom točnošću mogu i prije objavljivanja saznati stoji li pred njima uspješnica ili još jedno neuspješno izdanje koje će skupljati prašinu na policama knjižara.
Pročitajte i ovo
Istraživanje
Ozbiljno upozorenje: "Vrlo je jasno da to što oni prodaju nije zdravo"
Interliber stiže!
Padat će rekordi? Malo je još ostalo do jednog od najvažnijih događaja u Hrvatskoj
Istraživači sa sveučilišta Stony Brook u New Yorku analizirali su više od 40 tisuća knjiga raznih žanrova, ali i filmske scenarije, kako bi usporedili rezultate. Među autorima koji su se našli u rukama stručnjaka bili su i Charles Dickens i Dan Brown, piše Independent.co.uk.
Tehnika, nazvana statistička stilometrija, razlikuje vrlo uspješnu literaturu od manje uspješnih uradaka koristeći ogromnu količinu podataka za definiranje varijacija u književnom stilu između pisaca, ali i žanrova.
Uspjeh knjiga temeljili su na količini preuzimanja i prodaji.
A sad napokon prijeđimo na bitno - razloge zbog kojih neke knjige propadaju. Dakle, znanstvenici su zaključili da su za neuspjeh krivi visok postotak glagola, prilozi i strane riječi... Problem mogu predstavljati i isforsirane riječi, među kojima su klišeji poput riječi 'ljubav'. Ne valja ni previše koristiti riječi koje opisuju akcije i osjećaje. Dakle, izbjegavajte "željeti", "uzeti" ili obećati".
Nasuprot tome, uspješnije knjige koriste više veznika poput "i", "ali" i "ili", kao i misaone glagole poput "sjetiti se".
Profesorica Yejin Choi koja je radila na istraživanju smatra da predviđanje uspjeha književnih djela predstavlja ogromnu dilemu za izdavače i pisce podjednako. "Naš rad je prvi koji pruža kvantitativne uvide u vezu između stila pisanja i uspjeha književnih djela", tvrdi.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook