Američka zrakoplovna kompanija United Airlines jučer se našla u velikim problemima nakon pada računalnog sustava što je dovelo do odgode i kašnjenja više od 200 letova, a na aerodromima su se formirali veliki redovi nestrpljivih putnika koji su morali čekati satima da bi ostavili prtljagu i dobili boarding pass, odnosno ukrcajne propusnice koje su bile ispisane ručno, kemijskom olovkom.
Pročitajte i ovo
morali se testirati
Putnici satima čekali na pisti zbog nove varijante virusa: "Autobusom do dvorane do ogromnog reda''
STROGA PRAVILA
Otpustili više od 200 zaposlenika jer se nisu htjeli cjepiti, većina radnika ipak pristala na uvjete
Iako je problem sa sustavom riješen nakon nekoliko sati, na brojnim aerodromima i dalje su vladale gužve, a iz Uniteda su objavili kako će svim putnicima dopustiti da bez dodatnih troškova otkažu postojeće letove ili bookiraju nove. Osim na aerodromima, putnici su morali čekati i u samim zrakoplovima pa su tako puni zrakoplovi dugo vremena stajali na pisti čekajući polijetanje, odnosno putnici ih nisu mogli napustiti dugo vremena nakon slijetanja.
Nemojte ovo gledati ako se bojite leta zrakoplovom
Dok su satima čekali u dugim redovima i u avionima, frustrirani putnici 'okrenuli' su se društvenim mrežama, ponajviše Twitteru na kojem su kritizirali United Airlines, a jedan je putnik napisao da su se, s obzirom na ručno pisane karte, vratili u 60.-e godine.
Na stranici Wall Street Journala kažu da je do problema došlo nakon pada njihova računalnog sustava Shares za rezerviranje i kupovanje karata putem interneta, ali i za prijavu na aerodromima i printanje boarding passova za let – s obzirom da se zaposlenici na aerodromima tada ne mogu osloniti na računala, sve propusnice moraju pisati rukom (putnicima su samo napisali njihovo ime i prezime i broj leta), što je proces koji traje i zbog kojeg su nastali veliki redovi.
Inače, ovo nije prvi puta da je United Airlines imao problema s rezervacijom karata – u ožujku ove godine putnici ove zrakoplovne kompanije imali su sličnih problema zbog prelaska na novi računalni sustav Shares od Continental Airlinesa, a točan razlog novog pada sustava još nije poznat te se trenutno istražuje.
United Airlines imao je problema sa sustavom i u lipnju prošle godine kada su neke letove morali otkazati te su brojni zrakoplovi kasnili u polijetanju i slijetanju, a problema s kašnjenjima zbog računalnih sustava imale su i druge kompanije.
Tableti i u zrakoplovima
Tako je Alaska Airlines prošle godine morala otkazati čak 140 letova nakon što je, zbog nestanka struje izazvanog neispravnim transformatorom, došlo do problema sa sustavom nadzora letova, Southwest Airlines morao je odgoditi 300 letova zbog prekida telekomunikacijskih veze, dok je prije dvije godine, nakon kvara na računalima kontrole leta na aerodromu u Maastrichtu odgođeno čak oko tisuću letova.
United Airlinesu sada slijedi zbrajanje štete nastale zbog greške na sustavu Shares te je trenutno teško procijeniti koliki su gubitci, no vjerojatno se radi o milijunskim iznosima. Direktan učinak vidljiv je na padu cijene dionice United Continental Holdingsa (vlasnika United Airlinesa) od više od dva i pol posto – tome treba dodati i štetu nastalu radi kašnjenja i broja putnika na koje su kašnjenja utjecala, odnosno gubitke koji su nastali zbog nemogućnosti kupovanja karata na njihovoj internetskoj stranici koja jučer nije bila dostupna na više od dva sata, a ne treba zanemariti niti loš PR, odnosno činjenicu da će zbog ovih problema dio putnika u budućnosti izbjegavati letove United Airlinesa.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.