Milijuni korisnika najveće društvene mreže na svijetu dijele brojne privatne informacije na Facebooku tako da ova mreža 'zna' s kim se druže, gdje žive i izlaze, koju glazbu slušaju i slično. Facebook ove stvari zna zato što su ih sami korisnici objavili na ovoj mreži, odnosno zato što su lajkali određene stranice, a nedavno objavljeno istraživanje čije su rezultate objavili na Slateu pokazalo je da ova društvena mreža prati i statuse i komentare koje korisnici upišu na Facebook, ali ih ipak ne objave, odnosno izbrišu ih jer su se iz nekog razloga predomislili.
Pročitajte i ovo
Oduševio homoseksualce
Facebook novim statusima veze izašao u susret homoseksualcima
Tamna strana Fejsa: Statusi na Facebooku mogu otkriti tko je psihopat!
Za prikupljanje ovih informacije Facebook koristi kod koji automatski analizira informacije koje korisnici upisuju i zatim šalje meta podatke tih informacija ovoj društvenoj mreži. Ovako pohranjivanje informacija koje se upisuju, ali ne objavljuju nije neuobičajeno te se sličnom tehnikom koriste i druge kompanije – npr. Gmail pamti i pohranjuje tekst koji korisnici upisuju tako da, u slučaju problema s računalom ili internetskom vezom, korisnici neće morati ponovno pisati mail, već će on ostati pohranjen kao skica.
Sličnom se tehnologijom služi i Facebook, no u ovom se istraživanju napominje da ova kompanija ne prati sam tekst koji korisnici upisuju, već samo podatke koji pokazuju jesu li korisnici na kraju odustali od objave tih statusa (samocenzura korisnika), ali napominju da je Facebook sigurno zainteresiran i za taj takav sadržaj.
Znanstvenici koji su proveli ovo istraživanje zaključuju da Facebook sada zna kada se koristi samocenzura na njihovoj mreži, a njihov sljedeći korak mogao bi biti praćenje samog sadržaja kako bi saznali zašto korisnici ne objavljuju određene statuse i komentare – kod koji trenutno koriste već im sada omogućava da saznaju i te informacije, odnosno da prate tekst koji se upisuje, a ne objavi. Na Slateu podsjećaju da se ovakvom tehnikom prikupljanja meta podataka koristi i NSA kako bi saznala koje informacije korisnici objavljuju na internetu, no Facebook želi znati nešto i o informacijama koje korisnici ne žele objaviti.
FOTO A ovako je vlasnik Facebooka zaštitio svoju privatnost!
Iako bi pomislili da Zuckerbergova kompanija na ovaj način krši privatnost jer imaju informacije o stvarima koje ljudi ne žele objaviti, u njihovim postavkama privatnosti stoji da analiziraju sadržaj koji korisnici dijele, pregledavaju i stvari s kojima korisnici imaju interakciju te Facebooku stvari koje se napišu, ali ne objave smatraju interakcijom.
Razlog zbog kojih Zuckerberga zanimaju ovi podaci jest što samocenzurom korisnici 'uskraćuju vrijedne informacije', a Facebook je upravo orijentiran na dijeljenje informacija i sadržaja više od milijarde svojih korisnika.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook