Vrijeme im curi kroz prste

Raste zabrinutost znanstvenika: Opasni virus sve brže mutira!

Istraživačima koji rade na otkrivanju lijeka protiv ebole, otežava njezina karakteristika, a ta je da virus rapidno mutira.

Znanstvenici tvrde da virus ebole rapidno mutira, zbog čega ga je teže dijagnosticirati. Proučavanje pacijenata kojima je dijagnosticiran virus u Sijera Leoneu, otkrili su gotovo 400 genetičkih modifikacija, piše Daily Mail.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Zapalila iskru Kako je travarka proširila ebolu Slika nije dostupna Najteža epidemija u 40 godina Opasni virus ubio je gotovo tisuću ljudi: U strahu od širenja zatvaraju se granice

I to bi moglo biti štetno, ne samo za trenutačne tretmane, već i za buduća cjepiva na kojima se radi. Tim istraživača s Harvarda i Sveučilišta Massachusetts, analizirao je više od 99 virusa genoma ebole.

Otkrili su više od 300 genetičkih promjena zbog kojih je epidemija ebole ove godine različita od prijašnjih epidemija te bolesti.

Također su pronađene varijacije u genomskoj sekvenci koje ukazuju na to da je od analiziranih uzoraka, epidemija započela kod jedne osobe i od nje se dalje širila.

Važan uspjeh 'tajnog seruma': 'Bio sam zaista iznenađen rezultatima'

Istraživački tim objavio je sve do sada otkrivene podatke ne bi li globalna znanstvena zajednica bila upoznata s njima kako bi se lakše i brže došlo do dogovora.

'Kako su podaci odmah poznati zajednici, nadamo se da ćemo ubrzati napore za rješenje', rekao je dr. Pardis Sabeti, jedan od autora studije.

Dodaje da su tim kontaktirali mnogi epidemiolozi nakon što su vidjeli dosadašnje rezultate rada i ponudili neka nova rješenja. Mnogi od njih sada aktivno rade na pronalasku lijeka.

Ebola se prvi put pojavila 1976. godine u dvije istodobne epidemije u Sudanu i u blizini rijeke Ebola u Kongu. Stopa smrtnosti bila je viša od 90 posto, a stopa smrtnosti koja trenutačno vlada svijetom je nešto iznad 50 posto.