Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Sve više putnika

U Hrvatskoj propada, a u SAD-u se vraća na velika vrata

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Broj putnika koji koriste željeznicu kao prijevoz između Washingtona i New Yorka dupliran je u posljednjih 12 godina i vlakovi sve više zamjenjuju avione kao prijevozno sredstvo, kako za biznis putnike, tako i za turiste.

Prema podacima internetskih stranica koje prate promet u SAD, 75 posto putnika na relaciji između ova dva grada sada koristi vlak kao prijevozno sredstvo, u odnosu na 38 posto, koliko je vlakom putovalo 2000. godine.

Pročitajte i ovo Sudar vlaka i kamiona u Češkoj Očevid u tijeku VIDEO Sudar vlaka i kamiona u Češkoj: Jedna osoba poginula, više ozlijeđenih Slika nije dostupna veliki problemi One gmižu, množe se i spavaju, a od njih se projektantima ledi krv u žilama

>> Hoće li HŽ ovim potezima uspjeti postići da i VI putujete vlakom?

Visoke cijene, dugo čekanje na aerodromima, koje je još više usporeno strogim sigurnosnim kontrolama i česta kašnjenja, okrenule su Amerikance ka ponovnom putovanju vlakovima, prenosi američki mediji.

Broj putnika je povećan i između New Yorka i Bostona, pa tako danas 54 posto ljudi koristi usluge Amtrak željeznice kada ide iz jednog u drugi grad. 'U vlaku imate utičnice za struju za laptop računala, bežičnu internet mrežu, možete da razgovarate telefonom. To je korisno upotrebljeno vrijeme', kaže George Hamlin, pisac, koji često koristi vlak.

Ipak, sve ima svoju cijenu, tako da danas nije lako naći kartu za vlak, vagoni su puni ljudi, a neke kompozicije su stare i po 30 godina. Također, pruge su stare, mostovi i tuneli usporavaju vlakove, tako da se ne mogu do kraja iskoristiti sve prednosti željeznice.

Amtrak je prošlog mjeseca predstavio javnosti ambiciozan plan, prema kome će u budućnosti biti potrošena 151 milijarda dolara da bi se ubrzao sistem željeznica i obnovio pružni sistem. Planu se protive konzervativci u Kongresu, koji ocjenjuju da je odluka vlasti da subvencioniraju željeznicu bila greška i kako bi ona trebala biti privatizirana.

Amtrak dobiva godišnje oko 1,3 milijarde dolara od vlade, ali i dalje posluje s gubitkom od oko 1,2 milijarde. Najbrži Amtrakovi vlakovi mogu prijeći udaljenost od Washingtona do New Yorka za dva sata i 45 minuta i vlakovi stižu u 90 posto slučajeva na vrijeme.

U Delta airlinesu i US airwaysu kažu da se njihovi postoci letova koji stignu na vrijeme kreću između 85-90 posto, ali ne treba zaboraviti da u to nije uračunat dolazak na aerodrom, čekanje prije leta, čekanje prtljage i odlazak s aerodroma do grada u koji se putuje.

Vlakovi nisu jeftini, kada se uzme najbrža ekspres tarifa, i cijena do New Yorka se tada kreće oko 145 dolara, dok su cijene kod običnih vlakova oko 50 dolara u jednom smjeru.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene