Novi Sad, sjedište Radio televizije Vojvodina (Foto: Thinkstock)
Novi Sad, sjedište Radio televizije Vojvodina (Foto: Thinkstock)

Tri mjeseca nakon promjene vlasti u Vojvodini iznenadne smjene starog rukovodstva i urednika, Radio televiziji Vojvodine (RTV) „strmoglavo pada gledanost“, a neki novinari podnose ostavke zbog cenzura na vojvođanskom javnom servisu.


Tri mjeseca nakon iznenadne smjene starog rukovodstva i urednika, Radio televiziji Vojvodine (RTV) „strmoglavo pada gledanost“, a neki novinari podnose ostavke zbog cenzura na vojvođanskom javnom servisu, prenijeli su u četvrtak mediji u Vojvodini.

U svibnju je, nedugo poslije promjene vlasti u Vojvodini koju je preuzela Srpska napredna stranke (SNS) koja vlada i na razini Srbije, smijenjeno 14 urednika RTV-a, a dotadašnja uprava je podnijela ostavke.

„Ako se uzme u obzir kvaliteta središnjih informativnih emisija, koje mahom trenutačno uređuju dojučerašnji reporteri i voditelji pokrajinskog javnog servisa, za očekivati je da gledanost nastavi strmoglavo padati i u narednom razdoblju“, navodi se u istraživanju Vojvođanskog istraživačko-analitičkog centra (VOICE).

Tužno je to za televiziju, ističe se u komentaru, „koja je samo prije godinu-dvije dana postizala rekordne statističke pokazatelje u mnogim kategoriјаma gledanosti", i dodaje da je ukupan auditorij Prvog programa RTV-a u lipnju ove godine najmanji u proteklih pet godina.

Jedna od novinarki RTV-a Sanja Kljajić podnijela je u utorak rukovodstvu te medijske kuće zahtjev za raskid radnog odnosa i priopćila da to čini zbog “cenzure” koja se, prema njezinim riječima, na RTV-u provodi u posljednja tri mjeseca.

„U Informativnom programu RTV-a više nije moguće obavljati novinarski posao sukladno s principima profesije i principima javnog servisa: istinito, objektivno i nepristrano, neovisno u odnosu na državu i komercijalne interese i isključivo u interesu javnosti”, navela je Kljajić.

Dodala je da su time prekršeni zakon o javnim medijskim servisima i zakon o javnom informiranju.

Tim povodom vojvođanski odbor Pokreta „Dosta je bilo“ optužio je SNS da je izvršio “politički udar” na RTV i da provodi “čistke” unutar redakcije te medijske kuće.

“Iz informativnog programa televizije u roku od 24 sata smijenjeno je čak 14 urednika i voditelja, pet televizijskih novinara je prebačeno s televizije na radio, 22 honorarca su otpuštena ukinute su tri važne i gledane političke emisije a protiv njihovih autora i novinara vodi se medijska hajka u tabloidima i stranačkim priopćenjima”, naveo je taj pokret u priopćenju za javnost.

S druge strane, novi predsjednik vojvođanske vlade i visoki dužnosnik SNS-a Igor Mirović tvrdi da je izbor novoga vodstva i urednika RTV-a bio „krajnje profesionalan, te da nitko iz SNS-a nije izabran u upravni odbor niti je netko u menadžmentu simpatizer SNS-a".

Zbog sumnji u legalnost smjena, pada kvalitete i profesionalnosti u radu vojvođanskog javnog servisa u Novom Sadu se često održavaju prosvjedi pod nazivom „Podrži RTV“, na kojima se traži poništenje odluke o smjenama urednika i bivše uprave te medijske kuće. (Hina)