U našem susjedstvu

VELIKO ASTRONOMSKO OTKRIĆE Pronađen novi potencijalno nastanjivi planet

Alfa Centauri otkriven je 1915. godine te se sastoji od tri nama poznate zvijezde Alpha Centauri A, Alpha Centauri B i Proxima Centauri u čijoj se orbiti i nalazi novootkriveni planet.

Konačno detalji o najvećem astronomskom otkriću našeg vremena! Južni europski opservatorij otkrio je novi potencijalno nastanjivi planet imena Proxima b, i to u najbližem susjedstvu našeg Sunca - u orbiti zvijezde Proxima Centauri. Do sad najbliži potencijalno nastanjivi egzoplanet, Wolf 1061c, nalazi se na udaljenosti 14 svjetlosnih godina, a novootkriveni planet je na svega 4,25 svjetlosnih godina od Zemlje.

Pročitajte i ovo Radovi na aglomeraciji u karlovačkoj Zvijezdi - 1 Obnova iz pakla Žena upala u iskopanu rupu duboku tri metra, radove kao da izvodi tvrtka A je to, a neki su u suzama zvali gradonačelnika Zbog radova u Zvijezdi pucaju i nove zgrade - 4 Građani Zvijezde u očaju Najveći projekt u povijesti grada pretvara se u katastrofu: ''Urušavaju se stare i nove zgrade, vlada opća nesigurnost''

Upravo ta relativna blizina novog planeta je uzbudila stručnjake s polja astromonije jer to znači da se ne nalezi na nekim suludo dalekim rubovima svemira do kojih nikada nećemo doći već se nalazi u zviježđu Alfa Centauri - najbližem našem Sunčevom sustavu.

Dotični planet ne samo da ima stjenovitu površinu već se i nalazi na dovoljnoj udaljenosti od zvijezde da bi na njemu lako moglo biti tekuće vode. To su ujedno i dvije glavne pretpostavke kad govorimo o potencijalno nastanjivim planetima.

Ali, dakako da postoji - ali. Iako se planet nalazi na dovoljnoj udaljenosti da bi imao tekuću vodu, to ujedno znači i da bi radijacija zvijezde oko koje kruži bila stotinjak puta jača od radijacije kojom Sunce pogqađa zemlju. Isto tako nije poznato ni postoje li oko novootkrivenog planeta magnetsko polje ili atmosfera koji bi planet zaštitili od radijacije.

Nagađanja o ovom planetu pojavila su se prije desetak dana nakon što je njemački Bild objavio razgovor s anonimnim članovima tima iz Južnog europskog opservatorija.