'U tom je dijelu Atlantskog oceana more duboko i do 7.000 metara, ali nekakav prosjek je oko 4.000 metara, jer se mjesto pada nalazi vrlo blizu središnjeg atlantskog grebena (podvodnog planinskog lanca)', objasnio je za Fox news John Perry Fish, iz američke tvrtke Underwater Search and Survey u Cape Codu, koji isto tako očekuje telefonski poziv i uključivanje u potragu, za koju je naglasio kako neće biti nimalo lagana. Prvi i osnovni problem bit će locirati crne kutije zrakoplova, no kako je kontakt sa zrakoplovom prekinut prije pada, teško je odrediti otkud zapravo početi. Ukoliko radar nije zabilježio kretanje zrakoplova pri padu, kazao je Fish, ostaje samo otkriti kojim su se morskim strujama kretali pronađeni ostaci te slijediti te tragove unazad.
Pročitajte i ovo
Nakon godinu dana
Izvješće o nesreći zrakoplova Air Asije: Uzrok pada tehnički kvar
Krhotine pripadaju nestalom Airbusu
Air France primio dojavu o bombi u zrakoplovu
>> Air France primio dojavu o bombi u zrakoplovu
Pratiti unazad kretanje ostataka na površini mora
'Morate obratiti pažnju na oceanske struje i vjetar te utvrditi gdje su ostaci zrakoplova bili prije deset sati, a nakon tog i još deset sati prije', kazao je Chris German, šef tima za dubinsko podvodno istraživanje na Institutu Woods Hole Oceanographic.
>> 'Nema mjesta velikom optimizmu da će crne kutije biti nađene'
Dno je duboko, a signal crne kutije ograničen pod vodom
Lociranje same crne kutije, znatno je lakše ukoliko znate mjesto udara zrakoplova u more. Te, zapravo narančaste kutije veličine štruce kruha, na sebi imaju podvodni lokacijski uređaj, koji se još zove i akustični emiter, a mogu funkcionirati na dubinama do oko 6000 metara. On u vodi šalje vrlo glasne zvučne signale u svim smjerovima, a u normalnim uvjetima, njihov krajnji domet je oko 1600 metara. Jednom kad se pronađe mjesto pada zrakoplova u more, može početi potraga za olupinama na dnu mora pomoću sonara, bilo na brodu ili putem podmornice bez posade, dodao je. Problem kod podmornica bez posade jest taj što one ne mogu skenirati područje veće od nekoliko kvadratnih kilometara. Osim tog, moraju biti vrlo blizu morskog dna, kako bi primijetile objekte manje od manjeg automobila.
Utrka s vremenom
Ipak, jedan od najvažnijih faktora u potrazi, gotovo u pravilu, uvijek je vrijeme. U slučaju crnih kutija, njihove baterije traju samo 30 dana, nakon čega bi ih bilo praktički nemoguće više pronaći, osim ako se ne bi preturalo po ostacima olupina na morskom dnu. Drugi problem je potpuni mrak na morskom dnu, a treći da sat već otkucava i da je treći dan otkako baterije neprestano rade.