Realna prijetnja

UN osniva organizaciju koja će koordinirati obranu Zemlje od asteroida

Ujedinjeni narodi namjeravaju osnovati međunarodnu organizaciju koja bi koordinirala napore na obrani Zemlje od svemirskih tijela koja bi mogla udariti u našu planetu, piše na svojoj internetskoj stranici Scientific American.

Prošli je tjedan UN usvojio rezoluciju kojom poziva na osnivanje 'Međunarodne skupine za upozoravanje na asteroide', čija će zadaća biti promatranje i upozoravanje na nebeska tijela koja se kreću prema Zemlji.

Još jedna organizacija UN-a, Povjerenstvo za miroljubivo korištenje vanjskog svemira, osnovano u jeku Hladnog rata 1959. godine, trebalo bi pomoći novoj organizaciji u smišljanju načina na koje bi se prijetnje iz svemira mogle odstraniti ili uništiti.

Pročitajte i ovo Majka kupa dijete u kampu u Pojasu Gaze Užasi u Gaz Carski rezovi se rade bez anestezije, majke od šoka ne mogu dojiti: "U utrobi je mjesec dana nosila mrtvu bebu" Izraelski pravni zastupnici - Tal Becker (L), Malcolm Shaw (C) i Gilad Noam (D) Teške optužbe Izrael pred sudom: ''Naše pravo ne može nam biti oduzeto. Vašu dvoličnost zapamtit će nebesa''

>> VIDEO Pogledajte koliko je blizu Zemlje prošao OVAJ asteroid

Odluka Svjetske organizacije došla je nakon što je Udruženje istraživača svemira (ASE) prošlog tjedna objavila izvješće o potrebi koordinacije međunarodnih aktivnosti na tom području. Između ostalog, u izvješću se detaljno razlažu međunarodne pravne implikacije odgovora na prijetnju koju predstavljaju svemirska tijela.

Pronaći njih, prije nego oni pronađu nas

'Danas nema vlade u svijetu koja je zadužila neku svoju agenciju za obranu planete, rekao je bivši astronaut Rusty Schweickart.

'Ima 100 puta više asteroida nego što smo ih mi otkrili. Ima oko milijun asteroida koji su dovoljno veliki da unište grad veličine New Yorka. Pred nama je izazov da pronađemo te asteroide prije nego što oni pronađu nas', rekao je bivši astronaut Ed Lu koji je sa Schweickartom osnovao organizaciju B612 koja zagovara otkrivanje asteroida.

Znanstvenici kažu kako pozornost javnosti uglavnom privlače priče o asteroidima poput onoga koji je prije 65 milijuna godina izazvao izumiranje dinosaura ali da veliku opasnost predstavljaju manji asteroidi.

Opasnost koju i najmanja takva tijela predstavljaju jasno je predočena kad je u veljači kod Čeljabinska u Rusiji udario komad asteroida čiji je promjer procijenjen na 13 metara a čiji je udarni val porazbijao prozore i ozlijedio oko 1000 osoba. (Hina)