Svjetski dan televizije (Foto: GlobalTVGroup)
Svjetski dan televizije (Foto: GlobalTVGroup)

Ulaganja u televizijske programe bliže se iznosu od 140 milijardi dolara, objavljeno je povodom Svjetskog dana televizije.


Televizijski stručnjaci diljem svijeta slave Svjetski dan televizije 21. studenog kako bi nas podsjetili na to da je TV, u smislu pojma "Total Video", mnogo više od linearnog gledanja.

Vezani članci Dea Đurđević (Foto: Screenshot Pink TV) Srpska voditeljica pojavila se na televiziji samo 2 mjeseca od stravične nesreće i uputila važan apel Slika nije dostupna Sinovi nasmrt pretukli oca zbog preglasnog TV-a!

Kao dio godišnje inicijative Ujedinjenih naroda, televizijske će kuće diljem svijeta emitirati spot od 30 sekundi preko televizijske mreže i interneta, priopćeno je iz Europske asocijacije radijskih i TV kuća (EGTA).

Televizijski sadržaj koji zabavlja, informira i nadahnjuje

Tema 22. izdanja ove globalne proslave jest kvalitetan sadržaj. Nevjerojatna kvaliteta televizijskih programa odražava se u činjenici da ovaj dokazani medij ima neprikosnoveni kapacitet da zabavlja, nadahnjuje i informira gledatelje diljem svih platformi.

Samo je lani produkcija televizijske fikcije u Europskoj uniji obuhvatila 920 različitih naslova, točnije više od 16.400 epizoda i više od 11.000 sati materijala, prema najnovijem izvješću Europskoga audiovizualnog opservatorija.

Ljudi ujedinjeni u programima uživo

Kvalitetan sadržaj gledatelje može potaknuti da nadahnjujućim programima prošire svoje vidike i zarone u svijet izvan svakodnevnog života. Također može zabaviti i ujediniti gomile ljudi programima uživo, poput nedavnoga Svjetskog prvenstva u nogometu (3,4 milijarde ljudi gledale su barem dio Svjetskog prvenstva ove godine, prema "GlobalWebIndexu").

"Nogomet je promijenio moj život. Borio sam se za svoje snove, poput mnogih iz hrvatskog tima i ove godine naši snovi su se ispunili na Svjetskom prvenstvu u Rusiji. Zahvaljujući televiziji, cijela naša nacija pratila je našu igru i bila uz nas iz utakmice u utakmicu. Mogli su vidjeti kako se borimo jedni za druge, za dres koji nosimo i našu zemlju. Pomoću televizije stotine milijuna gledatelja širom svijeta moglo je osjetiti snagu sporta i biti inspirirano našom pričom u kojoj mali narod stvara najveću igru u svijetu, usprkos svih izgledima i očekivanjima. Uspjeli smo, zahvaljujući zajedništvu, kvaliteti i karakteru i sretan sam što je, zahvaljujući televiziji, cijeli svijet vidio za što su Hrvati sposobni", napisao je Luka Modrić, najbolji nogometaš 2018. godine prema ocjeni FIFA-e, povodom Svjetskog dana televizije.

Luka Modrić povodom Svjetskog dana televizije (Foto: WTD)
Luka Modrić povodom Svjetskog dana televizije (Foto: WTD)

Naposljetku, televizija informira gledatelje detaljnim informativnim emisijama. Obavještava ih o aktualnim društvenim problemima te pruža priliku za učenje kvalitetnim programima za djecu i poučnim dokumentarnim filmovima.

"Televizija mora i dalje igrati svoju ulogu u smislu učenja i poticanja gledatelja, pogotovo onih mlađih. To uključuje dijeljenje uspješnih priča o pojedincima ili organizacijama koji pridonose napretku i održivosti našega društva. Vjetar u leđa tomu daje tema ‘vrhunski sadržaj – sadržaj koji ujedinjuje, nadahnjuje i informira’ ovogodišnjeg Svjetskog dana televizije koji slavimo 21. studenog", tvrdi Caroline Petit, zamjenica direktora Regionalnoga informacijskog centra za Europu u Ujedinjenim narodima (UNRIC).

Ništa ne nadmašuje jedinstveni spoj vida, zvuka, osjećaja i pokreta

Jasan pokazatelj povoljnog stanja televizije činjenica je da televizijske kuće diljem svijeta ulažu golemu količinu sredstava u programe, što u izvorni sadržaj, što u akvizicije serija i emisija.

Podaci koje je prikupio IHS Markit za ukupno 27 zemalja te anketa provedena među članovima EGTA-e u 21 zemlji pokazuju da je lani gotovo 140 milijarda dolara uloženo u programe. Sjeverna Amerika uložila je oko 61 milijardu dolara i tako premašila ulaganja od strane OTT platformi diljem svijeta.

Najznačajnija ulaganja u televizijske programe u Europi izvršilo je Ujedinjeno Kraljevstvo (8,6 milijarda eura), Njemačka (8 milijarda eura), Francuska (5,5 milijarda eura) i Italija (4,4 milijarde eura).

Nadalje, Global TV Group skupio je podatke iz 24 zemlje u drugom izdanju svoje baze podataka Global TV Deck koji pokazuju otpornost televizije i njezinu učinkovitost kao oglasnog medija, stoji u priopćenju EGTA-e. Više informacija o tome nalazi se ovdje.