Obrazovanje je ključno za izlazak iz kruga izrabljivanja djece i siromaštva kako bi se najteži oblici dječjeg rada, opasan rad, seksualna eksploataciju djece, krijumčarenje djece i svi oblici ropstva iskorijenili do 2016.
Pročitajte i ovo
UNICEF se obratio talibanima
Tisuću dana otkako su djevojčicama zabranili školovanje
Reforma obrazovanja
U strukovne škole uvodi se modularna nastava, ne manjka upozorenja: "Mislim da se to jednostavno ne može prihvatiti"
"Moramo raditi tako da svako dijete stekne pravo na obrazovanje kako nijedno dijete ne bi moralo raditi da preživi. Cilj je kvalitetno obrazovanje za djecu i rad u humanim uvjetima za odrasle", poručio je direktor te organizacije Juan Somavia.
U povodu Svjetskog dana protiv izrabljivanja djece, ILO-ov Međunarodni program za iskorjenjivanje rada djece (IPEC), koji djeluje u više od 90 zemalja, objavio je izvješće o radu djece u 34 zemalja.
Tijekom cijele godine IPEC provodi kampanju uz geslo "Formula za napredak: Školujte i djevojčice i dječake".
Izvješće UNESCO-a pokazuje da je 75 milijuna djece u svijetu bilo lišeno osnovnog obrazovanja u 2006.
Ta je brojka ipak napredak u odnosu na 1999. kada je 103 milijuna djece bilo lišeno osnovnoškolskog obrazovanja.
Također opada broj ekonomski aktivne djece. Godine 2004. bilo je 20 milijuna manje ekonomski aktivne djece od 5 do 14 godina u usporedbi na brojku od 2000.
Međutim, i dalje 191 milijun djece od 5 do 14 godina sudjeluje u nekom obliku ekonomske aktivnosti, od čega se njih 165 milijuna svrstava u kategoriju djece koja rade.
Međunarodne organizacije ističu da je borba protiv dječjeg rada put za postizanje Milenijskih ciljeva u obrazovanju sve djece svijeta.
To je nadasve važno jer djeca koja rade često ne polaze osnovnu školu što povećava stopu nepismenosti među mladima, a djeca koja se školuju uz rad često izostaju s nastave, postižu slabe rezultate, obrazovanje im je manjkavo te dobivaju slabe poslove.
Najteže su pogođena djeca koja žive u ruralnim područjima, a u najgoroj su kategoriji djevojčice jer naporno rade u kući i izvan nje.
Izvješće IPEC pokazuje da je srednjoškolskim obrazovanjem obuhvaćeno samo 46 posto dječaka i 43 posto djevojčica, no u subsaharskoj Africi tek svako peto dijele dođe do srednje škole.
"Za suviše mnogo djece, poglavito djecu iz siromašnih obitelji diljem svijeta, pravo na obrazovanje ostaje apstraktni pojam, daleko od stvarnosti svakodnevnog života. Više od 70 milijuna djece nije u školi. Mnoga od te djece počinju raditi u ranom djetinjstvu, često ispod minimalne dobi za rad. A kad obitelj mora birati hoće li u školu poslati dječaka ili djevojčicu, često su djevojčice te koje gube", zaključuje Somavia.