'Iskreno vam kažem da ne znam, nisam toliko lud da ne bih prikočio', rekao je strojovođa Francisco Jose Garzon Amo odgovarajući na pitanja suca Luisa Alaeza.
Pročitajte i ovo
drama u lici
Putnici zametenog vlaka o agoniji, do Splita im je trebalo 17 sati: "Bilo je i panike"
zapeli u Lici
VIDEO Agonija putnika iz vlaka u snijegu trajala je do dugo u noć: "Ovo nisu ljudski uvjeti! Zvali smo HŽ više puta"
Sudac je tada upitao: 'Jeste li u nekom trenutku aktivirali kočnicu?' 'Kada sam vidio da mi drugo ne preostaje', rekao je strojovođa u tom dijelu izjave. 'Prije nego se vlak prevrnuo sve sam uključio i vidio sam da je sve, ama baš sve uzalud'. 'Nisam više imao vremena. Ni sada mi nije jasno', dodao je kada ga je sudac upitao zašto ranije nije usporio.
>> Službeni izvještaji OTKRILI: Hitne službe kasnile na spašavanje!
Informacije crnih kutija koje su otvorene u utorak govore da je vlak vozio brzinom od 192 km/h nekoliko kilometara prije mjesta nesreće i da je strojovođa prikočio prije nego je sa 153 km/h iskočio iz tračnica u zavoju gdje je brzina ograničena na 80 km/h, četiri kilometra prije Santiaga de Compostele.
Audiosnimka crnih kutija pokazuje i da je strojovođa u trenutku nesreće razgovarao telefonom s djelatnikom Renfea, španjolskih željeznica, koji ga je nazvao 'kako bi ga uputio kojim kolosjekom vlak mora ući u El Ferrol', krajnje odredište, poslije Santiaga de Compostele, priopćio je galicijski visoki sud.
Čini se da je strojovođa u tom trenutku 'gledao neki plan ili sličan dokument na papiru', navodi sud. Francisco Jose Garzon (52), iskusan radnik željeznice, ispitan je zbog '79 ubojstava iz nehaja' i pušten na slobodu na kojoj će biti pod prismotrom suda. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook