U Škotskoj otkriveni otisci starijeg rođaka T. rexa šiljastih zuba stari 170 milijuna godina (Foto: Scottish Journal of Geology) Foto: Scottish Journal of Geology

Muljevita laguna škotskog otoka nosi tragove "izgubljenog doba", kazali su u utorak znanstvenici objavljujući otkriće nekoliko desetaka stopa dinosaura na toj lokaciji.

Otisci su stari otprilike 170 milijuna godina. Otkriveni su na sjeveroistoku škotskog otoka Skyea.

Vezani članci Menstrualne potrepštine, ilustracija U Škotskoj besplatni ulošci i tamponi za sve žene: ''Menstruacija ne prestaje tijekom pandemije'' Slika nije dostupna Pronađen prvi otisak T Rexa?

"Većina otisaka pripada dugovratim sauropodima, koji su bili visoki do dva metra, i jednako velikim teropodima, koji se smatraju starijim rođacima Tyrannosaurusa rexa", kaže se u priopćenju edinburškog sveučilišta.

Znanstvenici s toga sveučilišta pronašli su pedesetak stopa na tom mjestu i smataraju ih globalno važnim otkrićem za razumijevanje jurskog razdoblja.

U radu objavljenom u časopisu Scottish Journal of Geology kaže se da stope "pokazuju nazočnost sauropoda u tom dijelu svijeta u mnogo duljem razdoblju nego što se pretpostavljalo".

Sauropodi su bili najveći među dinosaurima i pretežno biljojedi. Teropodi su bili tek nešto manji i mesožderi.

"Što smo više istraživali otok Skye, to smo pronašli više stopa", rekao je paleontolog Steve Brusatte.

"Zabilježili smo dvije različite vrste dinosaura – dugovrate rođake brontosaura i rođake T. rexa šiljatih zuba. Zajedno su se 'motali' oko ove plitke lagune, u vrijeme kada je Škotska bila mnogo toplija nego danas i kada su dinosauri kretali u svoju dominaciju svijetom", dodao je Brusatte. (Hina)