Preživjeli 872 dana gladi

Rusi razvili genetsku mutaciju

Prema istraživanju objavljenom u časopisu Science, moguće je da su Rusi koji su preživjeli glad tijekom 872 dana opsade u Drugom svjetskom ratu, razvili genetske varijacije povezane s metabolizmom.

Genetsku mutaciju povezanu s metabolizmom na način da štedi energiju, vjerojatno su razvili pojedini Rusi koji su preživjeli nacističku blokadu Lenjingrada, piše Science.

Pročitajte i ovo Ilustracija Već se događalo Rusija bombardirala Rusiju! "Vojska je sve morala uništiti na licu mjesta" Vladimir Putin Jedna od sankcija Rusija upozorava Europu: Naša je odmazda spremna!

Kod Rusa je moguća genetska mutacija koja usporava metabolizam, nastala dok su borili s izgladnjivanjem, otkrilo je nedavno istraživanje. Naime, nacistička opsada Lenjingrada trajala od rujna 1941. do siječnja 1944. kada je od gladi umrlo više od 630.000 ljudi, nakon što im je prekinuta linija opskrbe zalihama hrane.

Znate li da je sir odgovoran za jedno od najvećih čuda u ljudskoj povijesti?

Science je objavio istraživanje koje pokazuje kako je vjerojatnije da su oni koji su preživjeli dugu opsadu razvili genetske varijacije povezane s metabolizmom koji štedi energiju kod osoba podvrgnutim kalorijskim restrikcijama od onih iz kontrolne skupine.

Autor istraživanja, genetičar Oleg Glotov, rekao je da su znanstvenici ispitali 200 uzoraka krvi onih koji su preživjeli blokadu, sondirajući DNK za prisutnost genetskih markera koji su uključeni u zamjenu energije, potrošnju i regulaciju temperature.
'Ustvrdili smo da postoji veza između prisutnosti određenih genetskih markera i činjenice da su ljudi uspjeli preživjeti', rekao je Glotov.

Na stopu preživljavanja su, kaže, utjecali i drugi faktori, a znanstvenici žele svoj eksperiment proširiti kako bi dodatno testirali svoje hipoteze.