Pronađen je snimač podataka o letu dok je tim indonezijskih ronioca uz pomoć podmornice na daljinsko upravljanje pretraživao morsko dno u potrazi za crnim kutijama. Snimači podataka o letu obrađuju i pohranjuju podatke poput tlaka, brzine letenja i nadmorske visine na kojoj se zrakoplov tijekom letenja nalazi. Druga crna kutija, odnosno snimač razgovora u kokpitu, još nije pronađena.
Pročitajte i ovo
očevid u tijeku
Strava na sjeveru Hrvatske: Muškarac pao s visokog zida i na mjestu preminuo
Pao u more
Pronašli jednu od dvije crne kutije nestalog indonezijskog zrakoplova
Zapovjednik indonezijskih oružanih snaga maršal Hadi Tjahjanto rekao je kako su zvučni signali crnih kutija, koje odašilju kako bi ih se brže pronašlo, odvojeni. Izrazio je optimizam i nadu da će se ubrzo pronaći i druga crna kutija. Šef nacionalnog odbora za sigurnost prometa Soerjanto Tjahjono rekao je da će vlastima trebati dva do pet dana da iščitaju podatke iz crne kutije, prenosi BBC.
Podaci snimača mogli bi pomoći istražiteljima da rasvijetle uzrok nesreće. Sriwijaya Air Boeing 737-500 pao je u more nekoliko minuta nakon polijetanja iz zračne luke Džakarte u subotu.
Najmanje 3600 ljudi uključeno je u potragu u utorak, što je povećanje od 2600 prethodnog dana, a brod s podvodnom sonarnom tehnologijom pridružio se desecima drugih plovila, rekao je brigadni general Sarman, zapovjednik operacija nacionalne agencije za potragu i spašavanje.
"Nadamo se da će s našim resursima detekcija pod vodom biti povećana, uz podršku dobrog vremena", rekao je Sarman.
Policija je u ponedjeljak identificirala prvu žrtvu nesreće nakon što je usporedila otiske prstiju s dijelova tijela pronađenih u Javanskom moru.
Tragači su već pronašli dijelove zrakoplova, uključujući oštećenu turbinu motora i dijelove tijela kojima su ispunili 74 vreće, rekli su dužnosnici.
Šef Nacionalnog odbora za sigurnost prijevoza Soerijanto Tjahjono rekao je da se zrakoplov raspao u udaru s morem i da nije bilo znakova raspada u letu. Domaći let bio je na putu za Pontianak na otoku Borneu, što je trebalo biti putovanje od 90 minuta.
Ministarstvo prometa priopćilo je u utorak da je zrakoplovu produljen certifikat do prosinca 2021. prije pada.
"Uprava za civilno zrakoplovstvo provodila je rutinske inspekcije prije produljenja certifikata zračnog prijevoznika za zrakoplove Sriwijaya Air u studenom 2020.", rekla je glasnogovornica ministarstva Adita Irawati.
Subotnja nesreća treća je u koju je uključena indonezijska zrakoplovna kompanija od 2014. godine.
Zrakoplov AirAsia Indonezije u kojemu su bile 162 osobe srušio se u Javansko more kod otoka Bornea nedugo nakon polijetanja 28. prosinca 2014. godine i nije bilo preživjelih.
U listopadu 2018. Boeing 737 MAX koji je pripadao najvećem indonezijskom prijevozniku Lion Air srušio se u Javansko more, pri čemu je poginulo svih 189 ljudi u zrakoplovu.
Indonezija, sastavljena od tisuća otoka, doživjela je procvat niskotarifnih prijevoznika nakon liberalizacije zrakoplovne industrije početkom 2000-ih.
Europska je unija 2018. godine ukinula zabranu indonezijskim zračnim prijevoznicima, koja je uvedena 2007. nakon niza smrtonosnih zrakoplovnih nesreća.
Nekoliko indonezijskih zračnih prijevoznika, uključujući prijevoznika Garudu, skinuto je s popisa zabrane EU 2009. godine nakon što su poduzete mjere za poboljšanje sigurnosti.
Međunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo 2017. je rangirala sigurnost zračnog prometa Indonezije kao iznad globalnog prosjeka, sa stopom usklađenosti od 81,15 posto.