Njemačka vlada i prije odlučujuće sudske presude koja bi sljedećeg tjedna trebala odlučiti o uvođenju zabrane prometa za vozila s motorima na dizelsko gorivo priprema odgovarajuće promjene zakona koje bi stvorile pravni temelj za uvođenje zabrana, javljaju njemački mediji u nedjelju.

Galerija


„Još ove godine bi trebao biti stvoren jedan novi pravni temelj za uvođenje zabrana na određenim prometnicama u svrhu zaštite zdravlja građana od sitne prašine i štetnih plinova poput dušikovog oksida“, stoji u odgovoru parlamentarnog državnog tajnika Norberta Barthlea na upit zastupnika Zelenih Matthiasa Gastela.

Vezani članci Dizel (Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL) Objavljeno istraživanje o dizelašima koje nikako nije dobro za automobilsku industriju Točenje goriva, ilustracija (Guliver/Thinkstock) Povijesna odluka: Njemačka dopušta zabranu dizelaša, na udaru 15 milijuna vozila

Istodobno je ministarstvo prometa priopćilo kako je i dalje najvažniji cilj da se izbjegnu izricanja zabrane prometa u pojedinim dijelovima gradova u kojima je zabilježena previsoka koncentracija dušikovih oksida. Trenutno se u Njemačkoj u 70 gradova bilježe vrijednosti više od onih koje dozvoljava Europska unija.

Savezni upravni sud u Leipzigu u utorak donosi odluku o tomu mogu li gradovi i savezne pokrajine uvesti zabrane bez da je to zakonski regulirano na saveznoj razini.

Sudovi u Stuttgartu i Duesseldorfu su prošle godine donijeli odluku po kojoj gradovi u borbi za čišći zrak i zdravlje građana smiju uvesti zabrane za vozila s dizel-motorima. Nakon toga su gradovi i savezne pokrajine slučaj uputile na Savezni upravni sud koji treba odlučiti postoje li pravni temelj za uvođenje zabrana.

U pismu Europskoj komisiji aktualna savezna vlada je pored brojnih mjera koje bi pridonijele poboljšanju kvalitete zraka u gradovima, poput ulaganja u ekološki gradski prijevoz, navela i mogućnost uvođenja zabrana na pojedinim „posebno opterećenim“ prometnicama.

Kritičari smatraju da provođenje kontrole bez uvođenja vidljivih naljepnica na automobilima neće biti moguće te da zakonskim mjerama savez odgovornost opet baca na pojedine gradove iako je cilj uvođenje jedinstvenog pravila za cijelu zemlju.

Ministarstvo prometa je isto tako naglasilo da automobilska industrija i dalje mora raditi na tomu da pronađe rješenja kojima bi se i dizel automobile koji ne odgovaraju posljednjim normama osposobilo za nesmetan promet. Automobilska industrija je dosad odbacivala tehničke promjene nego je pristala samo na promjene u softveru motora što je međutim moguće samo kod nekih modela. (Hina)