Kolona kamiona (Foto: Arhiva/Ivica Galovic/PIXSELL)
Kolona kamiona (Foto: Arhiva/Ivica Galovic/PIXSELL)

Njemačkoj trenutačno nedostaje između 45.000 i 60.000 vozača kamiona, a nastavi li se trend opadanja broja kamiondžija, država bi mogla doživjeti kolaps logistike i trgovine, javljaju njemački mediji.


Njemačko udruženje špeditera i logistike već sada upozorava da bi police supermarketa uskoro mogle biti prazne. "Nalazimo se na rubu kolapsa u snabdijevanju i logistici", izjavio je glasnogovornik udruženja Dirk Engelhard.

Vezani članci Američki zrakoplov F-16 (Foto: AFP) Američki vojni zrakoplov srušio se na zapadu Njemačke, pilot iskočio iz aviona Njemačka policija (Foto: AFP) Pomahnitali vozač (50) Mercedesom gazio migrante u Essenu, četvero ozlijeđeno

Iz udruženja zahtijevaju poduzimanje mjera potrebnih da bi zanimanje vozača kamiona bilo što atraktivnije mladim ljudima, piše ZDF.

Niska plaća i loši uvjeti rada učinili su taj posao nepopularnim. Upravo tema nedostatka vozača kamiona bit će glavna tema programa četverodnevnog Sajma transporta i logistike koji u utorak počinje u Münchenu.

Glasnogovornik sajma Stefan Rummel upozorio je da svake godine u Njemačkoj 30.000 vozača kamiona ode u mirovinu, a da novih vozača dođe tek polovica od toga broja.

Više od trećine vozača ima 55 i više godina, a tek 2,5 posto ih je mlađih od 25 godina. Samim tim, 40 posto vozača kamiona moglo bi otići u mirovinu u sljedećih 10 - 15 godina.

Za 10 godina nedostajat će 150.000 vozača

Tako bi 2030. godine u Njemačkoj moglo nedostajati čak 150.000 vozača kamiona, navodi Rummel. Udio žena u ovom zanimanju tek je 1,7 posto.

"Istodobno se povećava obim transporta. Tome je pridonijelo i snažno povećanje u online trgovini. Prazninu u radnim mjestima koja nastaje iz dana u dan ne mogu popuniti više ni vozači iz istočnog dijela Europe", istaknuo je Dirk Engelhard.

Navodi da špediteri očajnički traže nove ljude, čak i na parkiralištima. "Predstavnik DHL-a govori da se vozači nigdje ne mogu pronaći, a trend je sličan i u drugim zemljama EU-a", istaknuo je. "Ovo nije horor-scenarij koji prizivamo, ovo je kolaps u opskrbi koji nam zaista dolazi velikom brzinom", dodao je.

Nedostatak vozača kamiona osjećaju poslodavci, ali i sami vozači, koji ne uspijevaju smanjiti prekovremene radne sate. "U konačnici, nedostatak osjeća i kupac jer u trgovinama nedostaju proizvodi", kazao je Bernd Ohlmann iz Udruge za trgovinu Bavarske.