Da ne bi bilo iznenađenja

POKRENUT PROGRAM OBRANE Zemlja će dobiti štit od asteroida

NASA je u periodu od 1994. i 2013. godine zabilježila 556 eksplozija asteroida u Zemljinoj atmosferi, najjači od kojih je bio onaj u Čeljabinsku iz 2013. godine, kojeg NASA nije bila ni svjesna, sve dok nije postao vijest u medijima.

NASA je pokrenula novi program pod nazivom Planetary Defence Coordination Office (PDCO), odnosno u prijevodu, Ured za koordiniranje planetarne obrane. Njegov cilj je koordiniranje napora unutar NASA-e u otkrivanju i praćenju svemirskih objekata blizu Zemlje (near-Earth objets, NEO).

Pročitajte i ovo Asteroid/Ilustracija (Foto: AFP) TEK NEDAVNO OTKRIVEN Pogledajte u nebo: Asteroid veličine teretnjaka noćas će proći opasno blizu Zemlje Asteroid Oumuamua (Foto: AFP) nazvali ga Oumuamua Asteroid u obliku divovske cigare stigao iz drugog planetarnog sustava

Većina asteroida i kometa u sunčevom sustavu su maleni i ostaju unutar asteroidnog pojasa između Jupitera i Marsa. No, oni veći, koji bi mogli prouzročiti štetu, imaju orbite koje ih dovode vrlo blizu Zemlji.

Kako bi se Zemlja zaštitila od tih potencijalnih opasnosti, program PDCO ima dvije važne uloge. Prva je da je odgovoran za pronalaženje i karakterizaciju NEO objekata. Druga je da je zadužen za koordiniranje hitnih mjera s drugim agencijama i vladama u slučaju da veliki NEO prijeti udarom na Zemlju.

U pripremama za prijetnju udara na Zemlju značajne snage, NASA-ini dugoročni planovi uključuju i razvoj tehnologija za odbijanje asteroida. No, zasad se u NASA-i ne mogu dogovoriti koju bi metodu koristili, a kamoli da su neku od njih još i razvili. No, u NASA-i uvjeravaju da na tom pitanju rade aktivno i u suradnji s Europskom svemirskom agencijom (ESA). Cilj te suradnje, ako se pronađu adekvatna sredtva za ulaganje, bio bi prikaz djelovanja mjere obrane od asteroida.

U slučaju kad bi bila riječ o neizbježnom udaru asteroida, PDCO bi radio zajedno s američkim ministarstvom obrane i drugim agencijama u poduzimanju hitnih mjera.