TEK NEDAVNO OTKRIVEN

Pogledajte u nebo: Asteroid veličine teretnjaka noćas će proći opasno blizu Zemlje

Asteroid/Ilustracija (Foto: AFP)
Asteroid/Ilustracija (Foto: AFP) Foto: Afp
Asteroid otkriven prije samo šest dana proći će u noći s utorka na srijedu blizu Zemlje. Taj asteroid veličine kamiona putovat će na udaljenosti od dva milijuna kilometara od Zemlje, što je u kontekstu svemira mala udaljenost. NASA asteroide smatra opasnima ako dođu u blizinu manju od 7,4 milijuna kilometara.

Očekuje se da će asteroid 2017 YD7 oko 40 minuta nakon ponoći iznad Zemlje proći brzinom od 37,8 tisuća km/h. Duljina promjera tog asteroida je između šest i 21 metar, a prvi put je uočen 28. prosinca, izvještava Daily Mail.

Pročitajte i ovo Odysseus Uspjeh Odiseja VIDEO Američka letjelica sletjela na Mjesec, prvi put nakon više od 50 godina! Sergej Šojgu i Vladimir Putin Oružje u svemiru Putin odgovorio na glasine da razvija svemirsko nuklearno naoružanje: "SAD zna..."

Sljedeći bliski susret s tim asteroidom, smatraju astronomi, dogodit će se 16. lipnja 2155. godine, kada će letjeti na udaljenosti od 26,8 milijuna kilometara od Zemlje. Kao referenca može poslužiti udaljenost između Zemlje i Mjeseca, koja iznosi nešto više od 384 tisuća kilometara.

NASA asteroid 2017 YD7 ne bi mogla zaustaviti kada bi on krenuo prema Zemlji. Međutim, mogla bi umanjiti snagu udara i poduzeti mjere, poput evakuacije mjesta udara, kojima bi zaštitila građane.

Prvi test programa obrane od asteroida bit će 2024. godine

NASA trenutačno razvija svemirske letjelice veličine hladnjaka koje bi trebale spriječiti sudaranje asteroida i Zemlje. Prvi test planiran je za 2024. godinu. To će biti prva misija koja će demonstrirati tehniku planetarne obrane.

Godine 2013. meteor promjera 19 metara eksplodirao je iznad neba u Rusiji. Energija izazvana eksplozijom meteora – koja je bila ravna energiji eksplozije 500 tisuća tona TNT-a – ozlijedila je više od tisuću ljudi. U Rusiji je i prošle godine došlo do eksplozije meteora, prilikom kojeg je osvijetljeno čitavo noćno nebo.