Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Niti MiG, niti Suhoj...

NAPUŠTENI, ALI NE I ZABORAVLJENI Ruski vojni zrakoplovi za koje je malo tko čuo

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Kad mislimo o ruskim vojnim avionima, svi odmah pomislimo na legendarni dvojac MiG i Suhoj te bombardersku lepezu Tupoljeva.

Tri najpoznatija zrakoplovna biroa u Rusiji, kad pričamo o borbenim zrakoplovima, su Mikojan-Gurjevič (MiG), Suhoj i Tupoljev. Ti su zrakoplovi činili kralježnicu sovjetskog zrakoplovstva, a danas čine isto i u ruskom, modernom zrakoplovstvu. No, to nisu jedini biroi u Rusiji.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna SLUŽBENI POSJET Ide u Ameriku razgovarati i o F-16: Krstičević otkrio ključne parametre za nabavku vojnih aviona Slika nije dostupna Ključne su tri stvari MORH nabavlja nove borbene zrakoplove - Zahtjeve će poslati u 5 država

Ruski fotograf Said Aminov posjetio je moskovski muzej starih i rijetki vojnih zrakoplova te fotografirao prave raritetne primjerke, poput zrakoplova tipa Mijasiščev, koji su nosili oznaku "M".

Najuspješniji među njima te dizajnerski svakako ispred svojeg vremena, bio je M-50 Bounder, koji je prvi put poletio drugom polovicom 50-ih godina 20. stoljeća, točnije 1957. godine. Riječ je o interkontinentalnom strateškom bombarderu, maksimalne brzine leta od 1950 km/h i maksimalnog dometa od 7400 kilometara.

Ovo su zvijezde ruske zračne armade koje gađaju teroriste

Da je taj avion bio intrigantnog dizajna i performansi, govori i podatak da je oko njega nastala i pompa 1958. godine u izdanju časopisa Aviation Week, koji je tad pisao kako Sovjeti upravo testiraju bombardera na nuklearni pogon. Kasnije se ispostavilo da je članak u Aviation Weeku bio obična prijevara.

Drugi zanimljiv zrakoplov iz biroa Mijasiščev bio je M-55 Mystic-B. Koncept aviona je zanimljiv a riječ je o dvomotornom mlažnjaku s dva repa, koji je služio za geofizička istraživanja na velikim visinama.

Njegova maksimalna brzina je 750 km/h, domet 4965 kilometara i plafon leta 21.500 metara. Na visini od 17.000 metara mogao je letjeti 6,5 sati. Prvi put je poletio 1988. godine, a moglo ga se vidjeti i u novom mileniju na moskovskom velikom aeromitingu MAKS.

Konačno, tu je i zrakoplov M-4 Molot (Malj), koji je proizveden u 50-im godinama 20. stoljeća, kao sovjetski odgovor na B-52 Stratofortress. Dakle, riječ je dalekometnom bombarderu, za to vrijeme impresivnih karakteristika: maksimalne brzine od 947 km/h, doletom od 8100 kilometara i plafonom leta od 11.000 metara.

Mijasiščeva je bilo još, ali navedena trojka vrijedna je spomena.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene