Njemački autoklub ADAC objavio je statistiku kvarova na automobilima za 2024. godinu u kojoj je ukupno zabilježio 3,6 milijuna intervencija. Prema tom istraživanju, električni automobili pouzdaniji su od vozila s motorima na unutarnje izgaranje. Od 159 ispitanih modela (20 marki vozila starih od dvije do devet godina) kod električnih automobila zabilježena je najniža stopa kvarova.
Najavio pravnu borbu
Nekad uspješni poduzetnik, danas deložiran iz stana: "Sve su mi oduzeli. Dug je najedanput narastao"
Nakon napada
Ne može se zaustaviti širenje radijacije: Teško oštećena nuklearka Černobil
Novi slučaj femicida?
FOTO Mjesto užasa gdje je ubijena žena u Rijeci: Umrla na stubištu
Ujedno, porast kvarova kod električnih vozila iznosi 46 posto, ali to ne čudi i nije alarmantno s obzirom na to da je njihov broj na cestama veći za čak 97 posto.
Da se klasični motori kvare gotovo tri puta češće pokazuju sljedeći podaci. Kod vozila starosti od 2 do 4 godine s motorom na izgaranje zabilježena su 9,4 kvara na 1.000 vozila, a električni automobili imali su 3,8 kvara na 1.000 vozila, navodi ADAC.
Startna baterija i dalje je glavni krivac za kvarove – 44,9 posto (električni automobili 50,5 % kvarova, vozila s motorom na izgaranje 44,6 % kvarova), a iza nje slijede problemi s motorom ili problemi s elektronikom motora (22,1 posto). Kod motora s unutarnjim izgaranjem to su ubrizgavanje i paljenje; u električnom automobilu to je visokonaponski sustav. Daleko iza su kvarovi vezani za starter, generator, električni sustav ili rasvjetu (10,6 posto). Slijede nedostaci na gumama (8,8 posto) i sustavima za zaključavanje (6,9 posto).
Najmanje kvarova kod dvogodišnjih vozila zabilježeno je na markama Mini (0,3 kvara na 1.000 vozila), Audi A4 (0,4 kvara na 1.000 vozila) i Tesla Model 3 (0,5 kvara na 1.000 vozila), a najgore rezultate na testu imala je Toyota C-HR (2020.) kod koje je zabilježeno 63,1 kvarova, najčešće zbog problema s baterijom.
Toyota C-HR
Foto:
Getty Images
Iz Toyote su pojasnili da se kod tih modela akumulator startera nije mogao napuniti potrebnom količinom struje te da su potom zamijenjene snažnijim verzijama baterija.
ADAC zaključuje kako su klasični motori i dalje češći na cesti.