Lompar je rekao kako očekuje brz odgovor te da će pregovori trajati najduže četiri mjeseca. 'Odgovor kineske strane očekujemo brzo. Obavijestili smo ih da ćemo im na uvid dati kompletnu dokumentaciju i da ih u Podgorici uskoro očekujemo', rekao je Lompar. Crnogorski predsjednik Filip Vujanović rekao je na Radiju Crne Gore da je rok od četiri mjeseca za pregovore između vlade i kineskih kompanija o izgradnji autoceste Bar-Boljari realan.
Pročitajte i ovo
Trebaju im garancije
Hrvatska se bori sačuvati posao stoljeća u Crnoj Gori
Autocesta Bar-Boljari
Grci spremni zamijeniti Hrvate na poslu stoljeća
>> Konstruktor ne odustaje od posla u Crnoj Gori, lovu daju Kinezi
'Rok od četiri mjeseca, koji je postavilo ministarstvo prometa, vrlo je realan, ali sam uvjeren da bi se jednim intenzivnim kontaktom mogao i smanjiti', rekao je Vujanović. Dodao je kako žali što već nije počela izgradnja autoceste, ali smatra da je dobro što će početi pregovarački proces s kineskim tvrtkama. 'Iza njih će stati kineska država, u to sam potpuno uvjeren. Kina je krajnje ozbiljan partner', istaknuo je Vujanović.
Konstruktor bi se mogao vratiti u projekt
Po riječima ministra Lompara, u crnogorski posao stoljeća trebalo bi se krenuti na temelju međudržavnog ugovora, kojim se jasno preciziraju obaveze, a prihvaćaju ga parlamenti dviju država. Da Crna Gora neće odustati od gradnje autoceste Bar-Boljari, bez obzira na to što su propali tenderi s hrvatskim Konstruktorom i grčko-izraelskim konzorcijem 'Aktor' HCH, poručio je u utorak i novi mandatar crnogorske vlade Igor Lukšić u inauguracijskom govoru u Skupštini Crne Gore.
Radio 'Deutsche Welle' objavio je da bi se 'najveća hrvatska građevinska tvrtka Konstruktor mogla, kao izvođač ili podizvođač radova, vratiti u projekt izgradnje autoceste Bar-Boljari, koji će financirati Kinezi'. Crnogorska vlada odlučila je, kako se navodi, početi pregovore s Kinezima, koji bi financirali taj projekt, a građevinske radove mogli bi izvoditi Hrvati. Dodaje se da su Kinezi prije najavili mogućnost financiranja izgradnje autoceste Bar-Boljari, duge 170 kilometara, i naznačili da bi radove mogla izvoditi splitska tvrtka. Najavljuje se da bi Kinezi mogli osnovati zajednički konzorcij s Hrvatima, koji bi imao snažnu potporu hrvatske vlade. S obzirom na to da je taj projekt vrijedan oko tri milijarde eura, ističe se da bi on bio sudbinski važan za posrnuli Konstruktor.