Vlasnik bušotine, britanski BP štete procjenjuje na više od 40 milijardi dolara. Dio tih troškova sada pokušava prebaciti i na tvrtke koje smatra suodgovornima za katastrofu.
Pročitajte i ovo
Užas na sjeveru Tajlanda
FOTO Eksplozija na koncertu: Poginule tri osobe, još ih je najmanje 39 ozlijeđeno
Jedna od dvije pukotine
Video: Podvodno istjecanje nafte u Meksičkom zaljevu
Naftnu platformu Deepwater Horizon u Meksičkom zaljevu prije godinu dana potresla je snažna eksplozija. Poginulo je 11 ljudi, a nafta je počela nekontrolirano istjecati u more. Procjenjuje se da je u sljedećih 85 dana iscurilo i do 800 tisuća tona nafte. Zagađene su stotine kilometara obale.
>> 'Do katastrofe u Meksičkom zaljevu došlo je zbog štednje'
>> SAD tuže britansku tvrtku zbog naftne mrlje
>> Gdje je završila nafta iz Meksičkog zaljeva?
'Valovi oslobađaju nešto od te nafte koja je još raspršena u moru. Ona se pojavljuje na obali. Ekipe i dalje čiste tu naftu. Obalna straža ih nadgleda, a BP ih plaća. Na obali se još pojavljuju masne mrlje i kuglice katrana', rekao je guverner Louisiane Bob Jindal.
Posljedice istjecanja golemih količine nafte na okoliš do danas nisu potpuno poznate. Ne zna se ni učinak milijuna litara kemikalija bačenih u more radi njezine razgradnje. Iako priobalne močvare i dalje umiru, ipak se čini da se najgori scenarij nije ostvario. Znanstvenici tvrde da su mikrobi razgradili većinu nafte koja je ostala u moru. Također, zabrana ribolova u velikom dijelu Meksičkog zaljeva omogućila je obnovu populacije nekih vrsta. Velike štete pretrpjelo je zato ribarstvo i turizam.
BP tužio suvlasnika platforme i proizvođača ventila
'Bila je to vjerojatno najgora godina našeg života. Trideset godina rada otišlo je u nepovrat jer netko nije znao kako se vodi posao. Osjećam se kao budala. Nisam to očekivao. Ne možete uvijek tražiti što se loše može dogoditi', rekao je Dean Blanchard, vlasnik Dean Blanchard Seafooda.
Vlasnik bušotine, britanski BP već je isplatio milijarde dolara odštete. Sada tuži one koje smatra suodgovornima, vlasnika platforme, Transocean te proizvođača ventila koji je trebao spriječiti istjecanje nafte, Cameron International.