Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Stižu promjene

Evo zašto Europa više ne želi ovakve kamione na cestama

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Budućnost cestovnog prijevoza, ako se prihvati prijedlog Europske komisije, mogla bi već krajem ovog desetljeća biti u znaku aerodinamičnih kamiona.

Europska komisija je u ponedjeljak predložila nova pravila koja će omogućiti proizvodnju aerodinamičnih kamiona, povećati njihovu nosivost i dimenzije i smanjiti potrošnju goriva.

Pročitajte i ovo Pakt o migracijama i azilu - 4 Na potezu Vijeće EU-a Europski parlament izglasao pakt o migracijama i azilu, nije prošlo bez incidenata Danijel Vrbota, reporter Dnevnika Nove TV Plenarna sjednica Europski parlament usvojio nekoliko važnih pravila za hrvatske građane, tiču se banaka, potrošačkih kredita, nabave oružja...

Komisija ističe da bi zaobljeni, aerodinamični oblik kamionskih kabina i aerodinamični spojleri na kamionskim prikolicama doveli do smanjenja potrošnje goriva i uštede od oko pet tisuća eura godišnje po kamionu i smanjenja emisije stakleničkih plinova za sedam do 10 posto.

>> FOTO Jaka bura prevrnula češki kamion na Paškom mostu

Novi oblik kabine zbog povećanja vidnog polja za vozača pridonio bi većoj sigurnosti, a Komisija procjenjuje da bi se na taj način za 300 do 500 smanjio broj poginulih među najranjivijim sudionicima prometa poput pješaka i biciklista.

"Kocka je najmanje aerodinamičan oblik koji se može zamisliti i zato treba poboljšati kamionske kabine. Te promjene donose sigurniji i čišći cestovni prijevoz. Prijevoznicima će se smanjiti troškovi za gorivo, a europski proizvođači kamiona dobit će prednost na svjetskim tržištima u osmišljavanju kamiona budućnosti, koji će u većoj mjeri poštovati okoliš", izjavio je povjerenik za promet Siim Kallas.

Ako prijedlog prihvate Vijeće EU i Europski parlament, novi bi kamioni mogli biti na cestama negdje između 2018.-2020. godine, procjenjuje Komisija.

Nova pravila mogla bi legalizirati prekogranični promet kamiona većih dimenzija od sada dopuštenih. Prema sadašnjim pravilima kamioni za međunarodni prijevoz robe mogu biti dugi do 18,75 metara i teški do 40 tona. (Hina)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene